נעילה חיובית בבורסות אירופה; מדד הפוטסי זינק ביותר מ-1%

המדד הלונדוני עלה בחדות חרף הכישלון המסתמן של מפלגת השלטון להחזיק ברוב בפרלמנט ■ בורסות יפן וסין עלו, והונג-קונג ירדה קלות ■ עליות שערים בוול סטריט

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בעליות שערים ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, חרף כישלונה של מפלגת השלטון הבריטית, בהנהגתה של תרזה מיי, לשמור על הרוב בפרלמנט. מיי הכריזה כי תנסה להקים ממשלה למרות התוצאות המאכזבות. מדד הפוטסי הבריטי עלה ביותר מ-1% וגם הבורסות האחרות ביבשת רשמו עליות. גם בוול סטריט, הסנטימנט השולט הוא של עליות שערים.

 

לפי מדגם אחרון בבריטניה, המפלגה השמרנית בבריטניה של ראש הממשלה תרזה מיי איבדה את הרוב בפרלמנט על אף שתישאר הגדולה ביותר. לפי המדגם, השמרנים זכו ב-314 מושבים ומפלגת הלייבור בראשות ג'רמי קורבין זכתה ב-261 מושבים. תמונת המצב המלאה תתבהר רק בהמשך היום, עם ספירת קולות האמת מכלל המחוזות.

"נראה כי אנחנו בפני hung government (תרגום חופשי - 'ממשלה תלויה' - מצב בו אין לאף מפלגה רוב בפרלמנט), וחוסר הוודאות שמצב כזה מביא לא טובה לשווקים", אמר גרנט וויליאמסון מבחרת הייעוץ Hamilton Hindin Greene בניו-זילנד. יחד עם זאת, הוא מעריך כי תגובות המשקיעים לבחירות בבריטניה לא יימשכו מעבר ליום-יומיים.

מוקדם יותר בורסות אסיה נסחרו במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. בורסות יפן וסין עלו, והונג-קונג ירדה.

אמש העיד יו"ר ה-FBI המודח ג'יימס קומי בסנאט, ובבסיס עדותו היה מאמץ שיטתי ומכוון לקעקע את יושרתו של הנשיא דונלד טראמפ ולהדגיש את חומרת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. 

מנגד, הבית הלבן יצא למתקפה במאמץ להדוף את האשמותיו של קומי. שרה סנדרס, סגנית דוברת הבית הלבן, אמרה בתשובה על שאלה האם טראמפ שקרן: "לא, אני בהחלט יכולה לומר שהנשיא אינו שקרן. למען האמת, זה מעליב ששאלה כזו בכלל נשאלת". טראמפ עצמו אמר: "אנו נמצאים עתה במצור, אך אנו נצא מחוזקים יותר, טובים יותר. האינטרסנטים, הממורמרים שכשלו בוושינגטון, יעשו כל מה שביכולתם במאמץ להכשיל את מאמצנו לעשות את הדבר הנכון, להכשיל אתכם. הם ישקרו, הם יציבו מכשולים, הם יפיצו משטמה ודעות קדומות, אך אנו לא נחדל ממאמצינו לעשות את הדבר הנכון... אנו יודעים להאבק יותר מכל אחד אחר, ואנו לעולם לא נוותר. אנחנו מנצחים ואנו נצא למאבק".