אביליטי ומיי סייז קיבלו מכתבי התראה מהנאסד"ק - ונופלות

שתי המניות הספקולטיביות איבדו מתחילת השנה את רוב ערכן - אביליטי צנחה ב-62%, ומיי סייז ב-72%

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

שתי חברות דואליות נסחרות היום (א') בבורסה בתל-אביב בירידות חדות, לאחר שהחברות עדכנו על מכתבי התראה שקיבלו מהנהלת הנאסד"ק בשל אי-עמידה בתנאי הסף להמשך מסחר. אביליטי , המספקת טכנולוגיות מודיעיניות, נפלה במהלך היום ב-13%; ומיי סייז , שפיתחה אפליקציית הלבשה סלולרית, נפלה ב-16%.

לפי כללי הנאסד"ק, כל חברה צריכה לעמוד ב-5 תנאי סף וב-1 לפחות מתוך 3 תנאים נוספים. תנאי הסף הם קיום עושה שוק, מחיר מינימום של דולר למניה, מעל 300 בעלי מניות, מעל חצי מיליון מניות שמוחזקות ע"י הציבור ושווי של מעל מיליון דולר של החזקות הציבור. התנאים הנוספים, שחברה צריכה לעמוד באחד מהם לפחות, הם הון עצמי של למעלה מ-2.5 מיליון דולר, שווי שוק של 35 מיליון דולר לפחות, ורווח נקי שנתי מפעילות בסך חצי מיליון דולר לפחות. עבור אביליטי זוהי התראה שנייה מהנאסד"ק בשבועות האחרונים. החברה עדכנה ביום שישי שקיבלה מכתב לפיו החברה לא עומדת במחיר המינימלי הנדרש, שהוא דולר אחד למניה, וזאת במשך תקופה של 30 ימי מסחר רצופים. מניית אביליטי ירדה אל מתחת למחיר של דולר בסוף חודש אפריל, אך דווקא בשני ימי המסחר האחרונים היא עלתה שוב מעל למחיר הנדרש. בימים רביעי וחמישי, ללא סיבה ברורה, המניה הכפילה את ערכה במסחר בת"א. הזינוקים "זלגו" גם לוול סטריט כשבימים רביעי וחמישי המניה עלתה ממחיר של 57 סנט ל-1.41 דולר. ביום שישי המניה איבדה 26% אך היא עדיין מעל דולר, 1.05 דולר.

בכל מקרה לאביליטי יש ניתנה תקופה של 180 יום, עד ה-4 בדצמבר, שבה עליה לעמוד מחדש בתנאי הסף להמשך מסחר, או שהיא עלולה לעמוד בפני אפשרות של מחיקה מהמסחר בנאסד"ק. אפשרות טכנית לתיקון מחיר המינימום קיימת תמיד בדמות איחוד הון כך שכל שתי מניות (או יותר) מאוחדות למניה אחת.נזכיר שרק לפני כחודש וחצי אביליטי קיבלה מכתב התראה מכיוון שלא עמדה בתנאים הקשורים להרכב ומבנה הדירקטוריון, אולם לאחר שמונו לדירקטוריון שלושה דירקטורים חדשים, היא קיבלה הודעה מהנאסד"ק על עמידה בתנאים.

ההתראה שקיבלה מיי סייז נוגעת לאי-עמידה בתנאי של שווי השוק של החברה, משום שהוא נמוך מ-35 מיליון דולר. גם למיי סייז ניתנו 180 יום לעמוד מחדש בתנאי.

שתי החברות נסחרות במקביל בת"א וברשימה המשנית של הנאסד"ק (NasdaqCM), אביליטי בשווי של 27 מיליון דולר ומיי סייז בשווי של 23 מיליון דולר. מניית אביליטי צנחה ב-62% מתחילת השנה ומיי סייז צללה ב-72% באותה תקופה. במיי סייז הירידות בחודשים האחרונים - אחרי זינוקים של מאות אחוזים בתחילת השנה, ללא כל הסבר - קשורות למספר אירועים תמוהים ובהם דיווח על הסכם עם הדואר, למרות שכלל לא נחתם, דבר שהביא להגשת תביעה ייצוגית נגד החברה; וכן משקיע שהבטיח להלוות לחברה כסף אך לא עמד בהתחייבות. באביליטי הירידות ממשיכות את המגמה השלילית של השנה הקודמת, וקשורות גם לתיקוני דוחות עבר, פרסום תוצאות פיננסיות מאכזבות והתפטרות דירקטורים.