רדהיל: תוצאות טובות בניסוי שלב III במוצר לקלקול קיבה זיהומי

החברה דיווחה על השקת שני מוצרים בתחום העיכול שרכשה לאחרונה

חברת התרופות רדהיל  , שנסחרת בתל-אביב ובנאסד"ק, הודיעה היום (ד') על תוצאות טובות בניסוי קליני שערכה בתרופה לטיפול בקלקול קיבה זיהומי חריף (גסטרואנטריטיס). 

במסגרת הניסוי שנערך ב-321 מטופלים בארה"ב, ילדים בני 12 ומעלה ומבוגרים, קיבלו כ-60% את הטיפול התרופתי של רדהיל, ו-40% קיבלו תרופת דמה. המדדים שנבחנו היו הקאות נוספות לאחר הטיפול וצורך בעירוי נוזלים. החברה מדווחת כי בין קבוצת הטיפול לקבוצת הביקורת נרשם הבדל מובהק במדדיים אלה (P-0.04) למרות תואצות טובות חריגות בקבוצת הפלצבו.

התרופה, Bekinda שמה, נמצא גם בניסוי שלב II בטיפול במחלת המעי הרגיז המלווה בשלשול, והתוצאות צפויות בספטמבר.

רדהיל החלה את דרכה בבורסה ב-2010, כחברה צעירה שניצלה הזדמנויות שהותיר המשבר הכלכלי לרכישה של תרופות מבטיחות שנותרו ללא מימון. בתחילת הדרך הצתמקדה בתרופות המבוססות על חומרים קיימים בצורות מתן חדשות או בקומבינציות חדשות. במשך השנים החברה המתקדה בשלושה תחומי טיפוך - מחלות עיכול, מחלות דלקתיות (והמפגש בין שני התחומים הללו) וכן בסרטן של מערכת העיכול.

כדי לבסס מערך שיווק בארה"ב בתחום העיכול, רכשה החברה לאחרונה שני מוצרים מבוססים בתחום. Donnatal היא תרופת מרשם הניתנת כטיפול משלים, במתן אוראלי, עבור תסמונת המעי הרגיז ואנטרוקוליטיס (דלקת במעי הדק). EnteraGam הוא מוצר מזון רפואי לניהול תזונתי של שלשול כרוני ויציאות רכות.

רדהיל הודיעה אתמול (ג') כי החלה לשווק את המוצרים הללו באמצעות מערך מכירות של 30 אנשי מכירות. בדוחות הרבעון השלישי כבר ניתן יהיה לקבל תחושה כיצד הפעילות המסחרית הזו משפיעה על ההכנסות של החברה, ומנגד על שורת ההפסדים שלה. אנטרהגם נמכר ב-2016 בכ-5 מיליון דולר על ידי החברה ששיווקה אותו ומכרה אותו לרדהיל. דונטל נמכר בעולם ב-60 מיליון דולר, ורדהיל קיבלה את הזכויות לשיווקו בארה"ב. ההשקה של המוצרים הללו בוצעה על פי לוחות הזמנים שהגדירה רדהיל כאשר רכשה את המוצרים.

צנרת התרופות בפיתוח של החברה כוללת גם את המוצרים הבאים: RHB-105 - קומבינציה של אנטיביוטיקות הניתנות בבליעה לטיפול בזיהום של חיידק ה- Helicobacter pylori אשר גורם לאולקוס ומסכן בסרטן הקיבה - למוצר תוצאות חיוביות מניסוי שלב III ראשון. RHB-104 הוא שילבו אנטיביוטיקות לבליעה המיועד לטיפול במחלת קרוהן. כיום הטיפול במחלת קרוהן באנטיביוטיקה נועד למנוע זיהומים משניים למחלה, אולם החברה מאמינה כי תוכל לשנות את התפיסה בתחום והלראות כי המחלה זיהומית או לכל הפחות תלויה בהרכב חייקי המעי, וכי אנטיביוטיקה יכולה לשנות את מהלך המחלה עצמה. ניסוי שלב III במוצר מתנהל כעת. המוצר זה נמצא גם בניסויים ראשוניים יותר בטיפול בטרשת נפוצה וזיהומים עמידים לאנטיביוטיקה. התרופה RHB-106 של החברה נמכרה לשותפה Salix ומיועדת לריקות הקיבה לפני ביצוע פרוצדורות רפואיות.

התרופה Rizport, דפית מסיסה לטיפול מהיר במיגרנות, ממתינה לאישור ה-FDA (ולאחר מכן צפוי מסחור שכן החברה יצאה מתחום זה כתחום ליבה). מוצרים נוספים, פוטנציאלית פורצי דרך וחדשניים יותר אך מוקדמים יותר מבחינת הפיתוח, מיועדים לטיפול בסרטן ומחות דלקתיות.