פאלו אלטו משקיעה בהון סיכון, צ'ק פוינט עם אקדמיה לתוכנה

שתיים מהחברות הגדולות בשוק הסייבר הודיעו על יוזמות חדשות ■ המחזור הראשון באקדמיה של צ'ק פוינט יחל באוגוסט, וייקחו בו חלק 20 משתתפים שיצליחו לעבור את מבחני המיון

כך תגנו על עצמכם מפני התקפת סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
כך תגנו על עצמכם מפני התקפת סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הצורך באנשי מקצוע המתמחים באבטחת סייבר והרצון למצוא את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום, הביאו שתיים מהחברות הגדולות בשוק הסייבר - צ'ק פוינט ופאלו אלטו - להודיע על יוזמות חדשות.

צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, הודיעה לפני כמה ימים על הקמת "אקדמיית סייבר ראשונה מסוגה בעולם", במטרה להכשיר את מומחי האבטחה של העתיד. התוכנית Check Point Security Academy מיועדת למתכנתים מצטיינים במיוחד ללא ניסיון קודם בסייבר - "אנשי תכנות מבריקים, גם אם אינם בהכרח בעלי תואר אקדמי", כפי שמציינת החברה.

לדברי שויד, "זוהי התוכנית המובילה מסוגה כיום. האקדמיה תספק ללומדים בה כלים מעשיים להתמודדות עם אתגרי הסייבר המתקדמים ביותר. מומחי הסייבר בצ'ק פוינט הם המובילים בעולם, ובכוונתנו להכפיל את מספרם בחברה בשנים הקרובות. התוכנית החדשה תאפשר לבוגריה להשתלב כעובדים מן השורה בסביבה המתקדמת ביותר בצ'ק פוינט, ולבנות קריירה באחד ממקצועות העתיד המבוקשים".

ד"ר דורית דור, סמנכ"לית המוצרים והפיתוח בצ'ק פוינט, הוסיפה כי "מתוך ראייה לטווח רחוק, אנו מעדיפים לאתר את המועמדים המתאימים ולהכשיר אותם בעצמנו כבר מהיום הראשון".

המחזור הראשון יחל באוגוסט, וייקחו בו חלק 20 משתתפים שיצליחו לעבור את מבחני המיון, במסגרתם יידרשו לפצח אתגר סייבר מורכב - אוסף של 12 תרגילים לוגיים בדרגות קושי שונות. נושאי הלימודים כוללים מגמות בתחום הסייבר, Reverse Engineering, מחקר ואיתור פרצות אבטחה, ניתוח תוכנות זדוניות ותוכנות רוגלה ועוד.

צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק בשווי של 18.2 מיליארד דולר, כשמנייתה קרובה לשיא כל הזמנים.

20 מיליון דולר בהשקעות סיד

חברת אבטחה אחרת, פאלו אלטו, שנוסדה על ידי יוצא צ'ק פוינט, ניר צוק, דיווחה אתמול על הקמת קרן הון סיכון שתשקיע 20 מיליון דולר בחברות סטארט-אפ שנמצאות בתחילת דרכן. זאת, במטרה "להתניע את הפיתוח של אפליקציות אבטחה חדשניות עבור פלטפורמת האבטחה של הדור הבא של פאלו אלטו".

הקרן תתמקד בהשקעות סיד, וכן בחברות אבטחה שנמצאות בשלבי מוקדמים (early stage) וחברות בשלבי הצמיחה (growth stage). היעדים הן חברות הפועלות בסביבת מחשוב ענן, ולדברי פאלו אלטו, "החברות הללו יכולות לקצר את הדרך של הטכנולוגיה שלהן לשוק, על-ידי פיתוח אפליקציות מבוססות ענן במסגרת הפלטפורמה של פאלו אלטו, ובכך להגיע לעשרות אלפי לקוחות שמטמיעים את הפלטפורמה הזאת". הקרן תעבוד בשיתוף פעולה עם קרנות ההון סיכון גריילוק וסקויה.

"הקרן החדשה מבוססת על המוניטין שלנו בפיתוח חדשנות וטכנולוגיית אבטחה של הדור הבא, ומשקפת את המומנטום המצוין שהשגנו באקוסיסטם של השותפים שלנו", אמר צ'אד קינזלברג, סגן נשיא לפיתוח עסקי בפאלו אלטו. "הקרן תיקח חלק במטרה שלנו - שהיא לעזור לארגונים למנוע התקפות סייבר באמצעות מודל נוח להטמעה".

פאלו אלטו, שמנוהלת על-ידי מארק מקלפלין, נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 12.4 מיליארד דולר. מייסד החברה צוק מיצב אותה כמתחרה ראש-בראש בצ'ק פוינט, ולא היסס לעקוץ את המתחרה הוותיקה בעבר. כך למשל, ב-2013 פאלו אלטו הציבה שלט חוצות בנתיבי איילון שעליו נכתב: "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו".

לפני כשנתיים פאלו אלטו אמנם עקפה את צ'ק פוינט בשווי השוק שלה, אבל כיום היא נסחרת בשווי נמוך משמעותית.