נעילה שלילית באירופה; הריבית בבריטניה נותרה ללא שינוי

ירידות שערים גם בבורסות אסיה ובוול סטריט ■ הפדרל ריזרב העלה את הריבית בארה"ב ב-0.25% ל-1.25% ■ חוק מיוחד יבדוק אם טראמפ שיבש הליכי משפט

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בירידות שערים, בהמשך לירידות באסיה ובוול סטריט. הבנק המרכזי הבריטי הותיר היום את הריבית במדינה ללא שינוי על 0.25%. עוד ברקע למסחר היו החלטת הריבית אמש בארה"ב, והחקירה של דונלד טראמפ. 

 

הפדרל ריזרב העלה אתמול את הריבית במשק האמריקאי מ-1% ל-1.25% בהתאם לתחזיות, וזו ההעלאה השלישית מאז דצמבר אשתקד. כעת מעריכים בארה"ב שהבנק המרכזי יעלה את הריבית עוד פעם אחת לפחות השנה.

במקביל הודיעו בבנק המרכזי שבמידה והכלכלה תמשיך לנוע בכיוון הנכון יתחילו עוד השנה לצמצם את המאזן שלהם שעומד כיום עם 4.5 טריליון דולר. הנגידה יילן אמרה כי היא צופה ששוק העבודה ימשיך להתחזק אם כי הצמיחה של הכלכלה בשנים הקרובות תהיה מתונה יותר. יילן צופה כי האינפלציה תמשיך לעלות ותתייצב על מרכז יעד יציבות המחירים, כלומר 2% בטווח של שנתיים.

הפד חזר על התחזיות שלו למספר העלאות הריבית שצפויות ב-2018 והמשקיעים מפרשים זאת כהכרזה נצית. "קובעי המדיניות עדיין רואים כוס חצי מלאה באשר לתחזית האינפלציה", אמר כריס וסטון מ-IG Markets.

ולעניין אחר - ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי רוברט מולר, היועץ המיוחד שמרכז את החקירות הפדרליות בפרשיות "הקשר הרוסי", בודק האם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ניסה לשבש הליכי משפט הקשורים בחקירות. החלטת היועץ המיוחד לפרוש את רשת החקירות גם על טראמפ היא "נקודת מפנה משמעותית" בחקירה רבת ההסתעפויות של של FBI, שנמשכת כמעט שנה, מציין ה"פוסט".

היום פרסם הבנק המרכזי הבריטי את החלטת הריבית, שנותרה ללא שינוי, ברקע הכשלון של תרזה מיי בבחירות והמגעים עם האיחוד האירופי לברקזיט. 

בורסות אסיה נסחרו בירידות שערים ניכרות. המדדים המובילים במזרח איבדו עד 1.1% בהובלת הבורסה בהונג-קונג. אמש המסחר בניו-יורק הסתיים בין ירידה של 0.4% לעלייה של 0.2%. 

בורסת יפן ירדה גם על רקע התחזקות הין מול הדולר, בהונג-קונג המדדים איבדו מוקדם יותר כ-1.5%, אבל הירידה התמתנה מעט, ובורסות אוסטרליה רושמת את הירידה החדה ביותר מבין בורסות המזרח.