צפו: שחקן חדש ואטרקטיבי בשוק רכב הפנאי המשפחתיים

חדש על הכביש: סיטרואן מרחיבה את היצע הדגמים שלה בשוק רכבי הפנאי שסוחף את עולם הרכב, עם קרוסאובר חדש העונה לשם C3 איירקרוס ■ צפו בווידאו

 סי 3 אירקרוס/ צילום: נט קאר שואו
סי 3 אירקרוס/ צילום: נט קאר שואו

סיטרואן מצטרפת לטרנד החם של רכבי פנאי קומפקטיים, עם הצגת C3 איירקרוס, או כמו שהם מגדירים זאת - נכנסים איתו להתקפה בינלאומית בסגמנט SUV . אם איירקרוס נראה לכם מוכר, כנראה ראיתם אותו בתערוכת ז'נבה במרץ השנה, כשהתואר "רכב קונספט" לצידו. סיטרואן הצליחו לשמור על עיצוב מיוחד ומעניין גם בדגם הייצור.

בנוגע למידות, ההשוואה היא לחלוץ הקטגוריה, הלא הוא הניסאן ג'וק. מבחינת ממדי אורך וגובה, איירקרוס לא שונה בהרבה, אלא שהוא גבוה ב-7 ס"מ ובסיס הגלגלים גם כן מציג צמיחה זהה, מה שנותן אור ירוק לסיטרואן להתרברב אודות תא נוסעים מרווח.

האמת, עם שורת מושבים שניה שיכולה לנוע בטווח של 15 ס"מ, ותא מטען מפנק שנפחו נע בין 410-520 ליטרי, יש להם ככל הנראה במה להתגאות. בתחום המנועים יוצע הדגם החדש עם שלושה הספקים למנועי הבנזין, בין 82-130 כוחות סוס, ושניים לוגמי דיזל שמוציאים בין 100-120 כוחות סוס. כמקובל כיום יציג איירקרוס מערכת בלימה אוטונומית שיודעת לזהות גם הולכי רגל, ומערכת התראה בפני סטייה מנתיב.

לאלו שחושבים כבר על ירידה למדבר עם איירקרוס, בסיטרואן מציינים כי מרווח הגחון של המכונית גבוה יותר ב-2 ס"מ מה-C3 הרגילה, ומכיוון שככל הנראה לא נפגוש באיירקוס בעלת הנעה לכל 4 הגלגלים כדאי להרגיע עם קשיי עבירות במסלול העתידי. מצד שני, קיימת מערכת גריפ קונטרול עם מצבי נהיגה משתנים, ואפילו מערכת בקרת ירידה במורד תלול שיכולה לשמור על מהירות נמוכה של 3 קמ"ש בלבד, למתעקשים בכל זאת על טיולי שטח.

באירופה יחל להימכר איירקרוס בזמן הקרוב, ואלינו הוא צפוי להגיע עם תום השנה הנוכחית.