התאחדות המלונאים לפלוג: הדולר הנמוך פוגע בנו בצורה קשה

רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, מעריך כי מתחילת השנה ובמונחים שנתיים עלולה תעשיית המלונות לספוג נזק של 300 מיליון שקל בעקבות שער החליפין הנמוך של הדולר ביחס לשקל המתחזק ■ דולר – איך משקיעים ואיך מגדרים את הסיכון?

אמיר חייק/ צילום:תמר מצפי
אמיר חייק/ צילום:תמר מצפי

התאחדות המלונאים בפנייה לנגידת בנק ישראל, קרנית פלוג: שער הדולר הנמוך פוגע בנו בצורה קשה. את הפנייה לנגידה שיגר היום (א') רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל, בה הוא מעריך כי מתחילת השנה ובמונחים שנתיים עלולה תעשיית המלונות לספוג נזק של 300 מיליון שקל בעקבות שער החליפין הנמוך של הדולר ביחס לשקל המתחזק.

"תעשיית המלונות בישראל היא ענף יצרני המעסיק 40 אלף עובדים ישירים, בנוסף לכ-150 אלף עובדים ישירים ועקיפים בשאר ענפי תעשיית התיירות", כתב חייק בפנייתו. "כ-40% מהכנסות המלונות מגיעות מתיירות חוץ המגיעה לישראל, כאשר באזורים מוטי תיירות כמו ירושלים ותל-אביב מגיע הפדיון מתיירות נכנסת לכ-70% מהמחזור".

את השחיקה בשער המטבע מגדיר חייק כשחיקה ש"מכה מכות קשות" בתעשייה הרגישה לשינויים. לדבריו, השער הנשחק של המטבע משאיר את המלונאים "מול שוקת שבורה ועם רווחיות הולכת ונשחקת".

פניית חייק אל נגידת בנק ישראל מבקשת כי בתור היועצת הכלכלית של ממשלת ישראל, תתכנס הממשלה לטיפול בנושא בכלים מוניטריים ובכלים פיסקליים.

"אין לנו את המרווחים לספוג נזק זה, וחמור מכך, אין אנו רואים את התחתית של שער החליפין", כך לשון הפנייה.