בנט: "לראשונה נערות חרדיות ניגשו לחמש יחידות מתמטיקה"

שר החינוך השתתף בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואמר כי כבר בשנה הבאה נגיע ליעד של 18 אלף תלמידים הניגשים ל-5 יחידות מתמטיקה בבחינת הבגרות

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

"קבעתי יעד של 18 אלף תלמידים שיעשו בחינות בגרות במתמטיקה 5 יחידות בתוך חמש שנים. שנתיים אחרי שהתחלנו, נגיע השנה ל-16 אלף תלמידים. אני מקדים בשנה את היעד במקום בארבע שנים - כבר בשנה הבאה נגיע ל-18 אלף תלמידים" - כך אמר שר החינוך נפתלי בנט בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של ההמכון הישראלי לדמוקרטיה.

"אנחנו רואים זינוק באיכות של גני הילדים. באוכלוסיה הערבית המגמה נראית טוב. לראשונה מקום המדינה הכנסנו עברית מגן חובה ולא מכיתה גימ"ל. הרבה השקעה בחינוך במתמטיקה באנגלית ובחינוך הלא פורמאלי תנועות נוער. במגזר הערבי יש רצון להשתלב ויש מנהיגות מקומית יחסית טובה. בציבור החרדי התפיסה שלי היא להגיד כן איפה שיש רצון. לראשונה בקיץ הזה נערות חרדיות ניגשו לחמש יחידות מתמטיקה".

בנט הוסיף כי הקו המנחה בשנתיים הקרובות בחינוך יהיה "חינוך ליזמות". לדבריו "יאפשר למקד את המסר בשלוש מלים: לך על זה. בכל מקום שהייתי, במגלן או בסטראט-אפ, העובדים שלי ידעו שהם יכולים ללכת ליזום בעצמם. יש חוסר מתאם עמוק בין מה שאנחנו בונים במערכת החינוך לבין מה שהשוק צריך - זה לא סוד שילדה שנכנסת היום לכיתה א' עד שתצא לשוק העבודה - חצי מהמקצועות שקיימים היום לא יהיו. עולמות שלמים של מקצועות ייעלמו, למשל בעולם הרכב, ויהיו מקצועות שאנחנו לא יודעים מהם". בנט הודה כי "שינה את עמדתו ב-180 מעלות" לגבי יוזמת "הלימוד המשמעותי" של שר החינוך הקודם שי פירון לפנות 30% מהזמן המוקדש לללימוד פורנטאלי - ללמידה אקטיבית".

לדברי שר החינוך: "קצת פחות משמעת וקצת יותר חופש ליזמות. אנחנו צריכים ש-30%-40% מהאוכלוסיה יהיה יזמים באופיים לעומת 10% כיום. ילדים נולדים עם זה ובמשך הזמן אנחנו מחנכים אותם למשמעת".