תע"א: ניסוי מוצלח בטיל "לורה"; פוטנציאל של מאות מיליוני ד'

הניסוי נערך באגן המזרחי של הים התיכון ובמסגרתו הוא שוגר מלב ים לעבר מטרה ימית מרוחקת שהוגדרה לו ■ הטווח של טילי לורה הוא כ-400 קילומטר ורמת הדיוק שלהם מוערכת בעד 10 מטרים מהמטרה; משקלו של הטיל כ-1.6 טון

תעשיה אוירית
תעשיה אוירית

התעשייה האווירית דיווחה אתמול (ג') כי השלימה באחרונה ניסוי מוצלח בטיל קרקע-קרקע מתוצרתה ששמו לורה. מהחברה נמסר כי ניסוי זה מאפשר השלמה של מספר עסקאות הקשורות למערכת הנשק, אך עם זאת היא סירבה למסור את פרטי הלקוחות המעורבים בעסקאות אלה ואת היקפן הכספי.

הניסוי נערך באגן המזרחי של הים התיכון ובמסגרתו הוא שוגר מלב ים לעבר מטרה ימית מרוחקת שהוגדרה לו. הטווח של טילי לורה הוא כ-400 קילומטר ורמת הדיוק שלהם מוערכת בעד 10 מטרים מהמטרה. משקלו של הטיל כ-1.6 טון.

הטיל מיועד לתקיפת מטרות קרקעיות ומטרות ימיות והניסוי בו נעשה מלב ים - בשל אילוצי בטיחות. מהתע"א, שבכיריה שוהים בימים אלה בסלון האווירי בלה בורז'ה שליד פריז בצרפת, נמסר כי "הטיל שוגר למסלולו, ניווט את עצמו אל המטרה שהוגדרה לו ופגע בה בדיוק רב. מערכת הנשק והטיל עמדו בהצלחה בכל היעדים שהוגדרו להם".

לדברי מנכ"ל התע"א, יוסי וייס, "הניסוי מדגים את יכולותיה המתקדמות של מערכת לורה, שמהווה מוצר משלים למגוון מערכות הטילים שמפותחות בתע"א ומזמנות מענה מיטבי לצרכים של הלקוחות שלנו".

מנהל חטיבת הטילים והחלל בחברה, בועז לוי אמר בהתייחס לניסוי כי "מדובר באחד הניסויים המורכבים שעשינו בשנים האחרונות, שמהווה פריצת דרך טכנולוגית בתחום הטילאות בתע"א".

לוי מסר כי "הניסוי בוצע במתאר מבצעי מלא, שבמהלכו נבדקו יכולות התמרון, התקיפה והדיוק של המערכת. תוצאות הניסוי המרשימות מעידות על בשלותה ועל יכולותיה המתקדמות".

גורמים ביטחוניים העריכו היום את הפוטנציאל העסקי של מערכת לורה במאות מיליוני דולרים - וזאת בנוסף לעסקאות שכבר נחתמו בין התע"א לבין לקוחות ברחבי העולם.

במסגרת אירועי הסלון האווירי בצרפת, שנפתח אתמול ובו משתתפות 10 חברות ביטחוניות מישראל, הציגה רפאל מערכות לחימה את יכולות היירוט של מערכת ה-Drone Dome המשמשת ליירוט ולנטרול רחפנים באמצעות קרן לייזר וזאת ממרחק של מספר קילומטרים.

המערכת פותחה על רקע התפתחות איום הרחפנים בשנים האחרונות, והחשש כי גורמי טרור יעשו בהם שימוש לפיגועים או למעקבים אחר מתקנים רגישים או תנועת כוחות.