בארינבוים רכש את ביה"ח אלישע בחיפה ב-180 מיליון ש'

רכישת בית החולים הפרטי הגדול בצפון הארץ מידי גד זאבי משתלבת ברשת המרכזים הרפואיים שמקים צביקה בארינבוים, והיא אינה כוללת את בניין בית החולים

איש העסקים צביקה בארינבוים ממשיך להרחיב את אחיזתו בתחום בתי החולים והמרכזים הכירורגיים בישראל. ל"גלובס" נודע כי בארינבוים השלים באחרונה את הרכישה הגדולה ביותר שלו בתחום, כששילם לגד זאבי כ-180 מיליון שקל עבור פעילות בית החולים אלישע בחיפה - בית החולים הפרטי הגדול והמוביל בצפון הארץ (העסקה לא כללה את בניין בית החולים, שנשאר בידי זאבי).

מאתר האינטרנט של בית החולים אלישע עולה כי הוא מציע שירותי רפואה הניתנים על ידי בכירי הרופאים המומחים בישראל, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות וציוד עדכני. בבית החולים מגוון מחלקות, ובהן אגף אשפוז כירורגי כללי, מרפאת כירורגיה פלסטית, יחידה להפריה חוץ-גופית, מכון גסטרואנטרולוגי, מכון רנטגן, יחידת פיזיותרפיה, יחידת ריפוי בעיסוק, מרפאות רופאים, מעבדות ותא לחץ.

במחלקות האשפוז של אלישע יותר מ-140 מיטות. בבית החולים פועלים שמונה חדרי ניתוח משוכללים, המאפשרים מגוון רחב של ניתוחים, לרבות ניתוחי לב, כירורגיה כללית, ניתוחים אורטופדיים, ניתוחי גב, כירורגיה פלסטית ועוד. מועסקים בו יותר מ-300 עובדים קבועים ויותר מ-200 רופאים.

זאבי נאלץ להיפרד מנכסים

נזכיר כי לפני כמה שנים סיכם זאבי - על פי הערכות, בשל חובותיו לבנקים - על מכירת מבנה בית החולים אלישע לידי קרן הנדל"ן סלע קפיטל תמורת כ-85 מיליון שקל. ואולם כעבור כמה חודשים עדכנה הקרן על ביטול עסקה, "עקב אי התקיימות תנאים מתלים". בד בבד נאלץ זאבי להיפרד מנכסים מרכזיים שהיו בבעלותו, ובראשם המרכז המסחרי גרנד קניון בחיפה ויבואנית מכוניות סובארו, יפנאוטו.

בארינבוים, שנחשב לאחד מאנשי העסקים הנזילים בשוק ההון, פועל בתקופה האחרונה להקמת רשת בתי חולים ומרפאות כירורגיות, מתוך כוונה שאלה יעניקו שירותים רפואיים פרטיים וציבוריים לכלל חברות הביטוח ומבוטחי קופות החולים בישראל. במסגרת זו הוא בונה כיום מרכז רפואי חדיש של 6,500 מ"ר ברמת החייל בתל אביב (שבו ירוכזו הפעילויות שכבר רכש במרכז הארץ) וכן מרכז רפואי בעפולה, כשעל הפרק עומדים גם בניית מרכזים רפואיים בבית שמש ובבאר שבע. את המהלך מוביל בארינבוים בסיועו הפעיל (כשותף) של פרופ' גבי ברבש, שעד לא מזמן ניהל (במשך כשני עשורים) את בית החולים איכילוב בתל אביב.

השקעה של 80 מיליון ש' ברמת גן

קודם לעסקת הרכישה של אלישע בוצעה ההשקעה הגדולה ביותר של בארינבוים בתחום הרפואה, ברכישתו של המרכז הרפואי נ.א.ר.א ברמת גן לפני כשנתיים, תמורת סכום שהוערך ב-80 מיליון שקל. נ.א.ר.א מספק חדרי ניתוח עבור רפואה פרטית בתחום הכירורגיה הבינונית - כלומר, ניתוחים המחייבים אשפוז של פחות מיממה. מבין המרכזים מהסוג הזה בישראל, נ.א.ר.א הוא הגדול ביותר, עם חמישה חדרי ניתוח.

לצד נ.א.ר.א, בארינבוים ביצע, על פי הפרסומים, עסקה נוספת: רכישת 50% מבית החולים סניטס בתל אביב (שכיום נקרא "TLV"), המתמחה בגינקולוגיה וברפואה אסתטית, בשיתוף עם הגינקולוג ד"ר מיכאל ברר, תמורת סכום שהוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים.