המתיחות מחריפה: ארה"ב הפילה מל"ט איראני בסוריה

הקואליציה הבינלאומית הפילה את כלי הטיס מדגם "שאהיד 129" ששימש את כוחות המשטר, אחרי שאיים לטענתה על כוחותיה ■ זאת אחרי הפלת מטוס הקרב הסורי ואזהרת רוסיה כי מטוסי הקואליציה יהפכו למטרה

מטוס חמקן / צילום: לוקהיד מרטין
מטוס חמקן / צילום: לוקהיד מרטין

הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית הפילה היום (ג') מל"ט איראני ששימש את צבא סוריה, אחרי שזה איים לטענתה על כוחותיה.

זאת הפלה שנייה של כלי טיס של המשטר במהלך השבוע האחרון, ואחרי שאתמול הזהירה רוסיה כי כלי טיס של הקואליציה שיטוסו ממערב לנהר הפרת ישמשו מטרה פוטנציאלית. בעקבות זאת, הודיעה היום אוסטרליה כי היא משעה את פעילותה האווירית בסוריה עד להודעה חדשה.

הבית הלבן מסר כי כוחות הקואליציה הנלחמים בארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ישמרו על זכותם להגנה עצמית וכן שארצות הברית תמשיך לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם רוסיה.

בחודש האחרון התגבר החיכוך בין ארצות הברית לבין סוריה ו רוסיה . המשטר ובעלי בריתו מנסים להתקדם באזור א-רקה, שם פועלים הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים בידי ארצות הברית, וכן לעבר משולש הגבולות עם ירדן ו עיראק , שם מוצבים כוחות אמריקניים מיוחדים.

מטוס הקרב הסורי, מדגם סוחוי 22, הופל ביום ראשון על ידי מטוס קרב אמריקני מדגם F/A 18E "סופר הורנט", אחרי שהפציץ את הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. זאת הייתה הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה שבה הקואליציה האמריקנית מפילה מטוס קרב סורי, וקרב אוויר-אוויר ראשון של ארצות הברית מאז המערכה בקוסובו ב-1999.