נשק ישראלי חדש: קרן לייזר קטלנית להשמדת רחפני אויב

חברת רפאל חשפה השבוע במסגרת הסלון האווירי בפריז מערכת חדשנית שנועדה להתמודד עם אחד האיומים המורכבים של השנים האחרונות: מערכת היירוט Drone Dome עושה שימוש בקרן לייזר כדי לאתר רחפנים עיונים ולהשמיד אותם

במסגרת אירועי הסלון האווירי בצרפת בו משתתפות 10 חברות ביטחוניות מישראל, הציגה רפאל מערכות לחימה את הפיתוחים שלה ובמיוחד מערכת חדשה שתסכל פעילות של רחפנים: מערכת היירוט Drone Dome עושה שימוש בקרן לייזר כדי לאתר רחפנים עיונים ולהשמיד אותם.

המערכת שפותחה ברפאל ונחשבת ראשונה מסוגה בעולם, מסוגלת ליירט רחפנים למספר קילומטרים. הפיתוח מורכב ממערכת הגילוי של המכ"מ, ומערכת הלייזר שמנטרלת ומשמידה כשבנוסף יש לפיתוח מערכת שמשבשת את תדר הרדיו בין הרחפן למפעיל. בשנים האחרונות הפכו הרחפנים לאיום ממשי, זאת מתוקף יכולתם לחדור אווירית לכל שטח, לצלם גם להפעיל חומר נפץ.

לאחרונה השלימו ברפאל סדרת ניסויים נוספת לקראת הפיכת המערכת למבצעית. "איום הרחפנים ולהקות רחפנים הוא אחד האתגרים הכי מורכבים שמתפתחים בתקופה האחרונה", כך הסביר אל"מ (מיל') מאיר, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת עליונות אווירית ברפאל. "רואים את השימוש של דאעש וגורמים אחרים בזה וכל העולם מחפש פתרונות. לקחנו יכולות לייזר שפותחו ברפאל ועשינו להן התאמה להתמודד עם האיום שהפך אתגר לכל מערכות ההגנה בעולם".