רותם רוזן מוכר נכסים ומניות באי.אס.אר.אר תמורת כ-70 מ' ד'

רוזן יסיים את כהונתו כדירקטור באי.אס.אר.אר, והרוכש-שותף אלכס ספיר התחייב "לעשות מאמץ מיטבי" לשחרר את רוזן מערבויות אישיות להלוואות שנטלה אי.אס.אר.אר

רותם רוזן / צילום: תמר מצפי
רותם רוזן / צילום: תמר מצפי

רותם רוזן מוכר לשותפו אלכס ספיר את חלקו בחברת הנדל"ן הבורסאית אי.אס.אר.אר  (ASRR), ובכמה נכסים נוספים המוחזקים על-ידי שניהם יחד, תמורת כ-70 מיליון דולר, ולצורך כך חתמו השניים על הסכם עקרונות מחייב.

מהעדכון בנושא שפרסמה הבוקר (ה') אי.אס.אר.אר עולה, כי התמורה לרוזן "תשולם בתשלומים החל מהמועד שבו תועברנה לספיר הזכויות בגין הנכסים הנרכשים", וכן כי במועד השלמת העסקה יסיים רוזן את כהונתו כדירקטור באי.אס.אר.אר.

במסגרת העסקה התחייב ספיר "לעשות מאמץ מיטבי" לשחרר את רוזן מהערבויות האישיות שהעמיד להבטחת הלוואות שניטלו במסגרת פעילותה של אי.אס.אר.אר, ואם לא יהיה ניתן לעשות זאת, לתת לרוזן "שיפוי אישי מלא כנגד אותן ערבויות".

באי.אס.אר.אר מוסיפים, כי "ספיר ורוזן ימשיכו להחזיק יחד, באמצעות תאגידים פרטיים בשליטתם (בשרשור), בחלקים מן הפרויקטים הידועים כפרויקט מדיסון וכפרויקט סרפסייד, כשותפים של החברה (בשרשור), וכן ימשיכו להחזיק יחד "בתאגיד פרטי שהעמיד הלוואה בסך של 10.5 מיליון שקל לפרויקט מדיסון".

פעילותה של אי.אס.אר.אר מתרכזת בהשקעה בנדל"ן מניב, מגורים להשכרה וייזום פרויקטים למגורים ולמלונאות בארה"ב.

קבוצת ספיר (SAPIR Organization), העוסקת בנדל"ן ומתרכזת בפעילות במנהטן, רכשה את השליטה באי.אס.אר.אר (אז בשמה הקודם - EGRE) מידי שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, ב-2014, תמורת כ-20 מיליון שקל.

כיום מחזיקים השניים בכ-81% ממניות אי.אס.אר.אר בשווי של כ-180 מיליון שקל. אלכס ספיר הוא אח של אשתו של רותם רוזן.

טרם חבירתו לספיר, רוזן עמד בין היתר בראשה של חברת הנדל"ן אפריקה ישראל ארה"ב, ובתחילת 2009 הודיע על התפטרותו מהתפקיד.

לאחר הרכישה הצהיר ספיר, כי הקבוצה מעוניינת להפוך את החברה "לחברת נדל"ן משמעותית בשוק האמריקאי, וזאת תוך ניצול הידע, הניסיון והקשרים של ספיר אורגניזיישן".

בשנה האחרונה טיפסה המניה בכ-35% והיא משקפת לאי.אס.אר.אר שווי של כ-220 מיליון שקל.

לחברה שתי סדרות אג"ח בהיקף של כ-145 מיליון שקל (עיקר הסכום בסדרה ד'), בתשואות של כ-3.5%-5%.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה רשמה החברה הפסד של קרוב ל-7 מיליון שקל מהפסדי חברות שהיא מחזיקה, ובשורה התחתונה הציגה הפסד של קרוב ל-18 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-33 מיליון שקל בשנת 2016 כולה. הונה העצמי עמד על 107 מיליון שקל.