קרן ישראלית-בריטית תשקיע עד 30 מיליון ד' בטכנולוגיות חינוך

אבי ורשבסקי, מנכ"ל מיינדסט: "בין ישראל ובריטניה יש דמיון בתחום ה-Edu-Tech. שתיהן בתי הגידול הטובים לסטארט-אפים, אולם בשתיהן לא קמו משקיעים רבים לתחום"

אבי ורשבסקי, מנכ"ל מיינדסט / צילום: צילום: Splento/Oleg Kungurov
אבי ורשבסקי, מנכ"ל מיינדסט / צילום: צילום: Splento/Oleg Kungurov

מיינדסט (MindCET), זרוע הטכנולוגיה של מט"ח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, הודיעה על הקמה של קרן להשקעה בטכנולוגיות בתחום החינוך (Edu-Tech) בשותפות עם ממשלת אנגליה.

הקרן תיקרא TaskForce ותשקיע בשלב הראשון 250 אלף דולר בכל מיזם, בכ-4-6 מיזמים בשנה. בשלב הבא עשויה הקרן לצמוח להיקף של 30 מיליון דולר. מן הצד הבריטי משתתפים בפעילות BESA - ארגון הגג לחברות בריטיות בתחום החינוך ו-UKhub, מרכז החדשנות של שגרירות בריטניה בישראל.

המשקיעה העיקרית במיזם תהיה קרן אריה קפיטל, קרן השקעות בריטית המתמחה בהשקעה בטכנולוגיה ישראלית, ואליה יצטרפו קרן ברכה שהיא קרן פילנתרופית ישראלית, מט"ח עצמה, חברת הטכנולוגיה החינוכית ההודית אדיוקורפ, חברה יפנית ומשקיע סיני שלא נחשפו. מאחורי המיזם עומד לורד דייויד פטנם, המפיק והבמאי הבריטי של הסרטים "אקספרס של חצות" ו"מרכבות האלים", שמקדיש את חייו כיום לקידום תחום החינוך בבריטניה. הוא ישמש גם כמנכ"ל הקרן.

לדברי אבי ורשבסקי, מנכ"ל מיינדסט: "בין ישראל ובריטניה יש דמיון בתחום ה-Edu-Tech. שתי המדינות הן בתי גידול טובים לסטארט-אפים, אולם בשתיהן לא קמו משקיעים רבים לתחום, מתוך אמונה כי חינוך הוא תחום שמרני. זאת לעומת ארה"ב, שם התחום פורח וכבר תפס תאוצה".

שר החינוך נפתלי בנט בירך על הקמת הקרן ואמר כי "לישראל יש פונציאל להיות מובילה בתחום האדטק בדיוק כפי שהיא הפכה להיות שחקן מרכזי בתחום הסייבר,יש לנו יזמים חדורי מוטיבציה, מורים שנכונים להתנסויות חדשות, ומסורת שנותנת מקום חשוב לחינוך. פלטפורמת ההשקעות שמינדסט-מט"ח משיקות יחד עם השותפים הבריטים, יכולה למלא תפקיד חשוב בדרך להשגת היעד הזה".

ורשבסקי מציין כי חלק מן ההשקעות ילכו כנראה לסטארט-אפים שבגרו מחממת מיינדסט, אולם הקרן תהיה פתוחה גם למיזמים שלא בגרו מן החממה. בחירת המיזמים תחל כבר בשבועות הקרובים ותיעשה על ידי נציגים של כל המשקיעים בקרן. הוא מוסיף כי משקיעי הקרן יוכלו להמשיך ולהשקיע בחברות בוגרות Taskforce באופן עצמאי, מעבר להשקעת הקרן.

במסגרת שיתוף-הפעולה, הסטארט-אפים הישראלים יוכלו לבחון את המוצרים שלהם במערכת החינוך הבריטית המהווה שוק גדול יותר, ואילו הסטארט-אפים הבריטיים יוכלו לבחון את המוצרים שלהם באוכלוסיות מגוונות ומיוחדות, כמו אלה שקיימות בארץ.

באירוע ההשקה של הקרן השתתפו בין השאר רון ריד, מייסד SXSW-edu, פסטיבל הטכנולוגיה הגדול והנחשב בעולם, מט קלר, מראשי ארגון Xprize התומך במיזמים טכנולוגיים, ד"ר טלי יריב-משעל מנכ"לית קרן ברכה ופטריק הייס, מנכ"ל BESA.

TaskForce

■ שנת הקמה: 2017.

■ תחום פעילות: קרן להשקעה במיזמים בתחום טכנולוגיית החינוך.

■ מנכ"ל: לורד דיוויד פטנם.

■ היקף: 30 מיליון דולר.

■ משקיעים: קרן אריה, קרן ברכה, מט"ח, חברת אדיוקורפ ההודית וכן חברה יפנית וקרן סינית.