רשות ההגבלים האירופית קנסה את גוגל ב-2.7 מיליארד דולר

הרשות קובעת כי גוגל ביצעה מניפולציות בתוצאות החיפוש כדי להגדיל את הכנסותיה ■ גוגל: שוקלים לערער

גוגל לוגו
גוגל לוגו

רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי הודיעה היום (ג') על קנס חסר תקדים שהיא מטילה על אלפאבית - 541103 , החברה-האם של גוגל, בהיקף של 2.7 מיליארד דולר. הקנס הוא חסר תקדים בשני מישורים: מבחינת הרשעה במניפולציות בתוצאות חיפוש והפניות - וכמובן, גובה הקנס.

גוגל הורשעה בכך שביצעה מניפולציות בתוצאות החיפוש, כך שכאשר גולשים ביצעו חיפוש במנוע החיפוש הפופולרי בעולם, הופנו למנוע השוואת המחירים של גוגל ומשם לשירותי הקניות של החברה. "באותה שיטת חיפוש, עם אותם אלגוריתמים, התוצאות היו שונות במנועים אחרים" נכתב בהודעת רשות ההגבלים.

גוגל תיאלץ לבצע שינויים באלגוריתמים שמשמשים את מנוע החיפוש שלה באירופה כדי להימנע מקנסות נוספים, משימה שאינה פשוטה כלל ועיקר לחברה כשההחלטה קובעת שאם החברה לא תשנה את האלגוריתם היא תיקנס בעוד5% מהמחזור של מנוע השוואת המחירים. 

ההחלטה שהתקבלה היום באירופה היא אחת מתוך שלוש חקירות שונות שמתנהלות נגד גוגל. לאחר ההרשעה היום בהטיית תוצאות החיפוש, ברור שעולה חשיבות החקירות על הקשר בין מערך הפרסום של החברה למערכת ההפעלה אנדרואיד. החקירה הספציפית הזו מתנהל כבר 7 שנים והקנס הוא הגבוה ביותר שהוטל אי פעם על חברה אמריקאית כשהקנס השני בגובהו היה בגובה של 1.4 מיליארד דולר.

בפני גוגל עומדת האפשרות לערער על ההרשעה ועל הקנס. החברה הודיעה כי היא שוקלת לערער. 

"המנגנון של גוגל לא משך אליו גולשים באמצעות חדשנות או מנגנונים אחרים אלא גם באמצעות חסימה של מתחרים ובכך מנע מהם בחירה חופשית" אמרה מרגרט וסטגר הממונה על ההגבלים באיחוד האירופי.