Riskified שמונעת הונאות באינטרנט גייסה 33 מיליון דולר

החברה תגייס בקרוב עשרות עובדים בישראל ■ המנכ"ל עידו גל: "סגרנו את סבב הגיוס הנוכחי עם שותפים מצוינים. המחויבות שלהם מעניקה משנה תוקף לטכנולוגיה שלנו ולגישה הייחודית שלנו למניעת הונאות"

אסף פלדמן ועידו גל  / צילום: עדי אורני
אסף פלדמן ועידו גל / צילום: עדי אורני

חברת הסטארט-אפ הישראלית Riskified הודיעה היום (ג') על השלמת סבב גיוס בהיקף של 33 מיליון דולר בהובלת קרן הצמיחה של פיטנגו -Pitango Growth. חברת Riskified הוקמה בשנת 2013 על ידי המייסדים עידו גל (המנכ"ל) ואסף פלדמן והיא עוסקת במניעת הונאות באתרי מסחר אלקטרוניים.

מאז הקמתה גייסה החברה סכום של 64 מיליון דולר, כולל סבב הגיוס הנוכחי. נציין כי בסבב הגיוס השתתפו גם Capital One Growth ו- Groupe Arnaultבעלת השליטה במותגי LVMH. אחד המותגים הבולטים של LVMH הוא לואי ויטון.

בסבב הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה בהם קרן הצמיחה קומרה קפיטל, הפניקס וג'נסיס פרטנרס. נציין כי Riskified לא מספקת הערכה לגבי ההכנסות השנתיות שלה אך העובדה שקרנות צמיחה משקיעות בחברה עשויה לרמז כי Riskified מגלגלת מחזור שנתי של עשרות מיליוני דולרים.

החברה מציינת כי הכסף ישמש אותה כדי לגייס כוח אדם והיא צפויה לקלוט עשרות עובדים למטה Riskified בתל-אביב. נציין כי כיום החברה מעסיקה יותר מ-180 עובדים, רובם בישראל והשאר בניו-יורק. החברה תשתמש בכספי הגיוס גם על מנת לבסס את מעמדה בשווקים שבהם היא כבר פועלת וכן על מנת לטריטוריות גיאוגרפיות חדשות.

עידו גל, שותף מייסד ומנכ"ל Riskified, התייחס היום לגיוס ואמר כי "אנחנו גאים להודיע כי סגרנו את סבב הגיוס הנוכחי עם שותפים מצוינים. המחויבות שלהם מעניקה משנה תוקף לטכנולוגיה שלנו ולגישה הייחודית שלנו למניעת הונאות.

לדברי גל, "השותפות שלנו עם Capital One תעניק לנו יתרון תחרותי משמעותי בהתרחבות החברה לשווקים חדשים".

גל הוסיף כי "אי אפשר להגזים בתיאור עד כמה החברה צמחה והשתפרה בצורה משמעותית בחמש השנים שחלפו מאז שהשקנו את השירות שלנו למניעת הונאות, אבל אנחנו לא יכולים לנוח על זרי הדפנה. אנחנו נהיים חכמים יותר ויותר וכך גם מבצעי ההונאות. המשקיעים החדשים יסייעו לנו להמשיך לצמוח, להיות תחרותיים, להוביל את השוק, ולסייע לסוחרים שלנו לבנות עסקים מוצלחים".

בראיון שהעניק גל בעבר ל"גלובס" הוא סיפר כי "אנחנו עוזרים לאנשים לקנות באינטרנט. קמעונאי מקוון צריך להחליט לגבי כל עסקה האם היא טובה או רעה, ואת זה אנחנו עושים עבורו, ובצורה שהמשתמש הסופי, כמוך לדוגמה, לא מודע לזה".

אמאן שארמה, שותף ב-One Growth Ventures הוסיף כי "הונאה בסחר אלקטרוני היא איום שהולך וגדל במהירות ומאיים על סוחרים בכל העולם. Riskified הוכיחה הבנה מעמיקה בתחום הונאות האון ליין ויכולת יוצאת דופן לזהות ניסיונות הונאה במסחר. Riskified מציידת את הלקוחות שלה בכלים להתמודדות ומסירה את האיום. אנו גאים לשתף פעולה עם Riskified בעודה ממשיכה לשפר את טכנולוגיית מניעת ההונאות שלה ולהרחיב את האחיזה הגלובאלית שלה".

אהרון מינקובסקי, מנהל שותף בקרן Pitango Growth, שיצטרף כדירקטור ל-Riskified בעקבות סבב הגיוס אמר כי "ניהול הונאות הגיע לנקודה שבה פתרונות שפותחו אין האוס אינם טובים מספיק כדי להגן על אתרי eCommerce". לדברי מינקובסקי, "פתרונות רשת כמו של Riskified הופכים להיות פתרון חובה עבור סוחרי האון ליין. לאחר מחקר יסודי שערכנו הגענו למסקנה כי Riskified מציעה את הפתרון החדשני ביותר נגד הונאות בשוק, ואנו גאים להשקיע בטכנולוגיה המשנה את כללי המשחק ובצוות יוצא דופן של החברה".

Riskified נבחרה אשתקד לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס". רשימת הלקוחות של החברה כוללת ענקיות בתחום הקמעונאות לרבות Foot Locker (נעליים), Macy's ו- Simplehuman. החברה מציינת בהודעתה כי היא מגוון לקוחות, לרבות מותגי אופנה יוקרתיים ורשתות שיווק. החברה מוסיפה כי הטכנולוגיה שפיתחה עזרה לבדוק ולאשר עד כה מאות מיליוני עסקאות בהיקף של מיליארדי דולרים. המודל העסקי של Riskified מבוסס על גביית עמלה מכל עסקה שאותה החברה מאשרת לבצע.

Riskified

שנת הקמה: 2013

תחום פעילות: מניעת הונאות באתרי מסחר

מייסדים: עידו גל (המנכ"ל) ואסף פלדמן

גיוסי הון: 64 מיליון דולר

משקיעים: פיטנגו, Capital One, קומרה קפיטל, הפניקס ואחרים