צפו: כך פועל סימולטור ירי חדש ומתקדם שהושק בישראל

סימולטור חדשני בשם "עומרים 3GS", כמותו ניתן למצוא רק ביחידות עילית וצבאות של מדינות עתירות משאבים, נמצא כיום בשימוש אזרחי בישראל ומאפשר לנושאי נשק ומאבטחים לצבור שעות אימון תוך יצירת תרחישי קיצון וירטואליים

הדמיות ממוחשבות הוא אחד הנושאים החמים ביותר כיום ובאופן טבעי לא מעט מהפיתוחים הטכנולוגים מופנים בכוון מערכות ביטחוניות, שם גם נמצא הכסף הגדול. אולם כל זה הולך ומשתנה כאשר טכנולוגיות הקצה ששימשו להכשרת יחידות עילית וצבאות של מדינות עשירות בלבד, נהיות זולות יותר לפיתוח וייצור והן עושות את דרכן גם לעבר חברות אזרחיות.

קבוצת האבטחה והשירותים 'צוות 3' לדוגמה מתחדשת בימים אלו בסימולטור שנרכש בעלות של מאות אלפי שקלים והוא כולל תוכנה המתחברת למקרן שמדמה תרגילי ירי, מטרות קופצות, תרחישי חטיפה, פריצה, ותרחישים ביטחוניים נוספים.

סימולטור הירי, "עומרים 3GS" בו ביקרנו נועד לשימוש לפני העליה למשמרת של המאבטח, וזאת בכדי לשמור על ערנות מבצעית ובכדי לתרגל ולהשתפשף בתכיפות גבוהה. הייחודיות של הסימולטור היא שניתן לצלם ולסרוק את סביבת העבודה של המאבטח, לדוגמה במידה ומדובר במאבטח בבית ספר, ניתן לצלם את סביבת בית הספר ולקיים בה תרחישים שונים. כך המאבטח יכול להתאמן על תרחישי קיצון בסביבה שלו ולהיות חד ומוכן יותר.