צפו: נחשף הדור החדש של רכב הפנאי הפופולרי של BMW

הצצה לדור החדש של ה-X3 של BMW שנחשב לאחד מרכבי הפנאי-יוקרה הפופולריים בישראל ובעולם ■ מדובר ברכב חדש לחלוטין לעומת קודמו, אשר מציע ממדים גדולים יותר, לצד מאפיינים בהם מתהדרים בד"כ רק רכבים ספורטיביים מובהקים

חדשות הרכב, במ.וו  x3/ צילום: נט קאר שואו
חדשות הרכב, במ.וו x3/ צילום: נט קאר שואו

ב.מ.וו הגרמנית הציגה את הדור השלישי של ה-X3, רכב הפנאי שיצא לעולם בשנת 2003, עוד לפני מפץ הפופולריות של קטגוריה זו. בב.מ.וו יודעים שמחכה להם תחרות קשה נגד מתחרות כגון וולוו XC60 ואאודי Q5, והם הכינו ארסנל שלם של כלים למלחמה.

X3 החדש קל מקודמו ב-55 ק"ג, על אף גדילה קלה בממדי המכונית לעומת הדגם היוצא, כמתחייב מצו האופנה הנוכחי. נתון מעניין במפרט הטכני, כפי שנמסר על ידי ב.מ.וו, הוא חלוקת משקל של 50:50, הווה אומר חצי ממשקל המכונית על הציר הקדמי וחצי על האחורי.

נתון שבדרך כלל מתהדרות בו מכוניות ספורטיביות מובהקות, ולאו דווקא מכוניות שפעם לפחות הציגו גם יכולות נסיעה בשטח. אחת הסיבות ככל הנראה לשימת הדגש למאפיין דינמי זה, הנן הופעתן הנפוצה יותר ויותר של גרסאות חמות לרכבי פנאי, וגם ל-X3 יש בדיוק את זה - גרסת ביצועים חמה, M40 עם מנוע מוגדש בנפח 3 ליטרים והספק של 360 כ"ס, שמעניק ל-X3 יכולות ספורטיביות בדומה לשאר גרסאות אם של החברה, כפי שהם מסבירים, או 4.8 שניות במיאוץ הקלאסי ממצב עמידה ל-100 קמ"ש כפי שאנחנו מסבירים.

X3 תוצא כמובן בגרסאות מתונות יותר, עם בחירה בין שני מנועי בנזין, ושניים לוגמי דיזל בהספקים שנעים בין 184 ל-265 כוחות סוס. אבל תודו שהגרסה החזקה נשמעת מעניינת מעט יותר. X3 החדשה צפויה לצאת לשוק האירופי בחודש נובמבר השנה ולישראל היא צפויה להגיע מעט אחרי כן.