צפו: מבט נדיר מבפנים למכונת המלחמה הגדולה בעולם

הצצה נדירה לסיפונים, המסלולים והמטוסים של "ג'ורג ה.וו. בוש" - נושאת המטוסים הגדולה ביותר של הצי האמריקאי ■ מהמעלית האדירה שנושאת את המטוסים שנלחמים בדאע"ש - ועד הדולפינים שהגיעו ללוות את הספינה העצומה

נושאת המטוסים הגדולה בעולם/ צילום: מתוך הוידאו
נושאת המטוסים הגדולה בעולם/ צילום: מתוך הוידאו

מה קורה על סיפוניה הרבים של נושאת המטוסים האמריקאית ה"ג'ורג ה.וו. בוש" שהגיעה לביקור בישראל? צפו בהצצה הנדירה לה זכה כתב חדשות 2 ניר דבורי.

התחלנו את הסיור בסיפון המרכזי, בו ניתן לראות את המטוסים, המסלולים, גשר הפיקוד - המקום ממנו הכול קורה. גם במהלך הסיור, הפעילות השוטפת בשטח האווירי נמשכת כל העת: המסוקים ממריאים וההכנות על המסלול לא נפסקות לרגע.

רק כשמתקרבים אל ספינת הענק, אפשר להבין את גודלה של מכונת המלחמה שמתנשאת לגובה של 30 מטרים - גובה של בניין בן עשר קומות. הספינה מורכבת כמבוך: תשע קומות שמורכבות ממסדרונות ארוכים, יותר מעשרה קילומטרים של מעברים.

אנחנו עוברים למטוס ה-F18, המטוס המרכזי שממריא מנושאת המטוסים, שנמצא בדק התחתון, שם מאחסנים את המטוסים. באמצעות מעליות עצומות, עולה המטוס בשעת הצורך אל הסיפון העליון ואל מסלול ההמראה. על מטוס הקרב ניתן אף להבחין בסימונים של עשרות גרזנים, כשכל גרזן מסמן תקיפה מוצלחת של המטוס: הסימונים האחרונים מתייחסים לתקיפות נגד כוחות דאע"ש בסוריה.

ולסיום הצצה לכמה יצורים ימיים שגם הם התפעלו מהספינה העצומה: להקת דולפינים שנראו שוחים סמוך לכלי השייט הבוקר.

ביום שבת עגנה, לראשונה זה 17 שנים, נושאת מטוסים אמריקאית בנמל ישראלי. ה"ג'ורג ה.וו. בוש", הגדולה והחדישה ביותר של הצי האמריקאי, הגיעה לחיפה כחלק משיתוף-הפעולה הביטחוני בין צה"ל לצבא ארה"ב ובהודעת השגרירות האמריקאית נכתב כי "הביקור מדגים את מחויבותנו לקידום ביטחון ויציבות באזור".

על כלי השייט העצום יש יותר מ-5,000 אנשי צוות, מלחים וטייסים וכ-90 סוגים שונים של כלי טיס ובהם מטוסי קרב מדגם F18, המטוס-מסוק V22 ומסוקי CH53.