מידרוג על בזק: "שינוי בדיבידנדים יפגע בביקום ובאינטרנט זהב"

חברת הדירוג: "מעריכים כי חלה שחיקה מסוימת בפרופיל הפיננסי של אינטרנט זהב. עלול להיווצר לחץ שלילי על הדירוג של בי קום"

כמעט שבועיים לאחר שפורסם על החקירה בחברת התקשורת בזק , פורסמה אתמול (ב') תגובה ראשונה מצד חברת הדירוג מידרוג. החברה, המדרגת את איגרות החוב של בזק ושל החברות המחזיקות בה - בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב  - פרסמה אתמול "דוח מיוחד" בנוגע לדירוג של בי קום ושל אינטרנט זהב, אך לא התייחסה לדירוג של בזק.

דירוג החוב של אינטרנט זהב הוא A3 ושל בי קום הוא Aa3. הדירוג של בזק הוא Aa2, ובמקביל היא מדורגת על-ידי S&P מעלות בדירוג AA.

"בעקבות ההודעה אודות חקירה של רשות ניירות ערך בקשר עם בעל השליטה ומנהלים בחברה הנכדה בזק, אנו מעריכים כי חלה שחיקה מסוימת בפרופיל הפיננסי של החברה, לצד אי ודאות באשר להשלכות עתידיות סביב חקירה זו, ועל היקפי הדיבידנדים הצפויים מהחברה הבת בי קום", כתבו כלכלני מידרוג בדוח של אינטרנט זהב.

בדוח על בי קום נכתב, כי "מידרוג מעריכה, כי ככל שהשלכות החקירה ילוו בשינוי בפוטנציאל קבלת הדיבידנדים מבזק, כתוצאה משינוי מדיניות החלוקה בה וכנגזר משחיקה ביחסי שירות החוב הצפויים של החברה ובגמישותה הפיננסית, עלול להיווצר לחץ שלילי על הדירוג של בי קום".

כלכלני מידרוג סבורים שהימשכות החקירה והתפתחות החשדות כנגד בעל השליטה, ככל שיהיו, יש עמן כדי להגביר את סיכון האשראי של בי קום תוך חשש להמשך פגיעה בגמישותה הפיננסית, "הן בהיבט של חשש מפגיעה בשווי החזקה בבזק, והן בהיבט של נגישותה למחזור החוב".

להערכתם, בהתאם לחומרת החשדות, יש קושי רב להעריך את ההשלכות האפשריות על היתר השליטה בבזק. בתרחיש הבסיס של מידרוג ההנחה היא שבזק תמשיך לחלק 100% מהרווח הנקי שלה כדיבידנד, וסטייה אפשרית ממדיניות זה עלולה להוות משקולת על הדירוג של בי קום.

 

בדוח על אינטרנט זהב צוין, כי ההנחה של חלוקת 100% מהרווח תאפשר לבי קום לחלק דיבידנדים בהיקף 100-150 מיליון שקל בשנה (שרובם מגיעים לאינטרנט זהב, השולטת בה) ולכן סטייה ממדיניות זו עלולה להוות משקולת על הדירוג של אינטרנט זהב.

מאז שפורסמה החקירה נרשמו ירידות של עד 1.6% באג"ח של בי קום, ובאג"ח של אינטרנט זהב נרשמה ירידה של 5% בסדרה ד' ושל 0.7% בסדרה ג'. על רקע החקירה נדחתה הנפקת אג"ח שתוכננה באינטרנט זהב כחלק ממהלך של "קיפול" שכבה בפירמידה, בהתאם לדרישות חוק הריכוזיות.