נעילה חיובית בוול סטריט; מחיר הנפט צנח ב-4.5%

יצרנית הרכבים החשמליים דיווחה על נתוני מסירות מאכזבים - וגולדמן סאקס חתך את מחיר היעד שלה ■ נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הפדרל ריזרב האחרונה

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה חיובית, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה. אמש, נזכיר, לא התקיים מסחר בניו-יורק לרגל יום העצמאות האמריקאי.

 

הפעילים בוול סטריט עוסקים, בין היתר, בהמשך המתיחות באזור צפון קוריאה, לאחר שהדיקטטורה המבודדת שיגרה אתמול טיל בליסטי שנחת במים הכלכליים של יפן.

"המתיחות הגיאו-פוליטית נשארת איום משמעותי על היציבות העולמית ובריאות הכלכלה הגלובלית, ועל המשקיעים לא להתעלם מכך - ולהישאר דרוכים", ציינו ב-Think Markets.

מחיר הנפט   רשם ירידה תלולה, בעקבות העלייה בייצוא הנפט מהמדינות החברות בקרטל אופ"ק במהלך חודש יוני. 

 

בגזרת המאקרו, פורסם נתון הזמנות המפעלים לחודש מאי, אשר ירד ב-0.8% לעומת תחזיות לירידה של 0.7%.

כן פורסמו הפרוטוקולים של ישיבתה האחרונה של וועדת השוק הפתוח (FOMC) של הפדרל ריזרב. בין היתר, הביעו בכירי הפד נחישות להמשיך בתהליך העלאת רמת הריבית, למרות האכזבה מהעלייה האיטית בקצב האינפלציה - מאחר ותופעה זו נחשבת, בעיניהם, לזמנית בלבד. הבכירים שצוטטו בפרוטוקולים סימנו רמת ריבית של 2% כיעד הסופי של התהליך הנוכחי. נזכיר כי הפד העלה את הריבית בישיבתו האחרונה, בפעם השנייה השנה, ובשווקים מטילים כעת ספק כי הבנק המרכזי האמריקאי יבחר לעשות זאת שוב השנה.

מחרתיים צפוי להתפרסם דוח התעסוקה לחודש יוני, ובשל החופשה אתמול נדחה פרסום סקר ה-ADP למחר (לרוב הוא מפורסם ביום ד' של שבוע פרסום דוח התעסוקה).

אמזון , מיקרוסופט  ואיביי  ריכזו עניין והן בין המניות שסבלו מ"גליץ'" שלשום, עת האתרים הכלכליים המובילים בעולם הראו תנודות חריפות - ולא אמיתיות - בשערי המניות.

דייויד טמברינו, אנליסט מבנק ההשקעות גולדמן סאקס, חתך את מחיר היעד שלו למניית טסלה והציב אותו על 180 דולר - קצת יותר מחצי משוויה כיום. טמברינו תלה את מחיר היעד הנמוך בצפי לכך שיצרנית המכוניות החשמליות תתקשה לעמוד ביעדי הייצור והרווח השאפתניים שהציבה לעצמה, במהלך המחצית השנייה של השנה הנוכחית. טסלה הודיעה היום כי היא מסרה כ-22 אלף רכבים ברבעון השני וייצרה כ-25 אלף רכבים בתקופה זו - סה"כ 47 אלף רכבים, בטווח הנמוך של התחזית המוקדמת של החברה שצפתה מסירות בטווח של 47-50 אלף רכבים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]