ההצלחה הגדולה של ונוס קונספט: גייסה 37.5 מיליון דולר

החברה הקנדית-ישראלית, המעסיקה כ-70 עובדים בישראל, פועלת בתחום האסתטיקה הרפואית

דולר / צלם: טינקסטוק
דולר / צלם: טינקסטוק

חברת ונוס קונספט המנוהלת מישראל ומקנדה, מפתחת ומשווקת מוצרים בתחום האסתטיקה הרפואית, גייסה 37.5 מיליון דולר ממשקיעים ששמם לא נמסר. כך עולה מ-Form D שהגישה החברה לרגל הגיוס בארה"ב, טופס דיווח על גיוס המחייב גם חברות פרטיות.

ונוס קונספט היא היום אחת החברות הישראליות המובילות בתחום האסתטיקה הרפואית, לאחר מכירתן של לומניס, סינרון ואלמה לייזרס. היא מעסיקה כ-500 עובדים, ביניהם 70-80 בישראל, כאן מתקיימת פעילות הפיתוח ביקנעם והייצור במפעל בכרמיאל. בין משקיעיה המובילים מסבבים קודמים נמצאות הקרנות Deerfield ו-Vimius.

החברה אינה מרבה לחשוף את הפן העסקי שלה לתקשורת. ממידע גלוי על החברה עולה כי היא הוקמה על ידי בני הזוג עודד ואורית רון-עדות, יחד עם אחיו של עודד, אהרון עדות. השלושה כבר אינם בעלי המניות הגדולים בחברה, והיא מוחזקת ברובה על ידי הקרנות האמריקאיות. 60%-70% מהמכירות שלה הן בארה"ב והיתר נחלק בין אירופה ואסיה עם ייצוג מסוים לישראל. ב-2013 מסרה החברה כי היא רושמת הכנסות של 100 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה והרוח החיה מאחוריה כיום הוא דומניק סרפינו, ממייסדי החברה ומי שמוכר בין היתר כמפיק סרטים בעבר (אחד מהם היה הסרט קזינו ג'ק עם קווין ספייסי).

ליאור דראל, המנהל את החברה הבת השיווקית של ונוס קונספט בישראל, מציין כי קו המוצרים של ונוס הוא צר מעט מזה של סינרון או לומניס. "קו המוצרים הראשון התבסס על טכנולוגיה ייחודית המשלבת בין גלי רדיו לפולסים אלקטרומגנטיים. ממש בתחילת הדרך המוצר נועד תחילה לטיפול בתופעות לוואי של מחלת הסוכרת, ותחום היופי היה רק תחום לוואי, אולם במהרה הסתבר שזה השוק הגדול והנגיש יותר".

היום המוצר הייחודי ביותר של החברה הוא מוצר לטיפול בצלקות שנותרו מאקנה. דראל מספר כי בזכות המוצר הזה, החליט להצטרף להקמת הסניף בישראל. "הייתי העובד ה-17 בחברה, ואחראי על תחום אסיה. לפני כשנתיים הוחלט להקים את הסניף בישראל (עד אז שיווקה החברה את מוצריה בחו"ל בלבד, אף שייצרה בארץ), ואני הבנתי שעם המוצר הזה לטיפול בצלקות אקנה אנחנו נוכל לבנות כאן את השוק". הפרזנטורית של המוצר בישראל היא חווה זיגבוים, בעלת קליניקה מובילה לאסתטיקה רפואית ומפתחת ומשווקת של מכשירים ותכשירים בתחום.

"מלבד המוצר לטיפול בצלקות שמקורן באקנה אנחנו מטפלים גם בצלקות מסוגים נוספים, בכחל נושא מיצור עור הפנים, הסרת שיער, פיגמנטציה ואקנה פעיל".

ונוס קונספט

שנת הקמה: 2008

תחום פעילות: אסתטיקה רפואית

מנכ"ל: דומניק סרפינו

גיוסי הון עד כה: לפחות 50 מיליון דולר מן המשקיעים: Deerdield, Longitude capital, Aperture Venture Partners, Visium Healthcare Partners