אברקרומבי אנד פיץ' הורידה את עצמה מן המדף, המניה צנחה ב-21%

מאמצי רשת חנויות האופנה האמריקאית אברקרומבי אנד פיץ' להימכר לגורם חיצוני נתקעו, והיא תצטרך נראה לנסות לשפר את מצבה בכוחות עצמה. הרשת (Abercrombie) הודיעה במאי שהיא ב"דיונים מוקדמים עם כמה גורמים", אם כי היא הזהירה שהשיחות עלולות לא להניב עסקת מכירה. אתמול (ב') מסרה אברקרומבי ששיחות המיזוג הסתיימו בלא תוצאה.

מניית הרשת, שביום ו' האחרון נהנתה משווי שוק של 820 מיליון דולר, צנחה אתמול ב-21% ל-9.59 דולרים.

הליך המכירה משך כמה גורמים מעוניינים, כולל רשתות היריבות אקספרס ואמריקן איגל אאוטפיטרס, ששיתפה פעולה עם חברת ההון הפרטי סרברוס קפיטל מנג'מנט, לפי מקורות יודעי דבר. גם חברת ההשקעות סיקאמור פרטנרס הייתה מעורבת, אך בחודש שעבר היא חתמה על עסקה לקניית רשת חנויות הציוד המשרדי סטייפלס ב-6.9 מיליארד דולר.

ביוני קיבלה אברקרומבי הצעות סופיות לקנייתה, אך לא הגיעה להסכמה על תנאי העסקה עם הגורמים המעוניינים, מסרו המקורות יודעי הדבר. אתמול הודיעה אברקרומבי שהדרך הטובה ביותר ליצור ערך לבעלי מניותיה תהיה "לבצע בקפדנות את התוכנית העסקית שלנו".

הרשת, שפועלת מניו אולבני במדינת אוהיו, סוגרת חנויות, מורידה מחירים ומארגנת מחדש את השיווק שלה כדי לזכות באמון הלקוחות, אך ההכנסות יורדות זה ארבע שנים ברציפות.

רשתות אופנה, בייחוד אלו שפונות לבני עשרה, נפגעו קשות מהירידה בתנועה בקניונים, משינוי בטעמים ומתחרות חדשה. כמה יריבות של אברקרומבי, כמו אירופוסטל, ווט סיל ואמריקן אפארל, ביקשו את חסות חוק פשיטות הרגל האמריקאי מתחילת 2016.

בסקירה למשקיעים אתמול, חברת ניירות הערך ג'פריס אמרה שאמנם היו אולי שותפים טבעיים לאברקרומבי, אבל "כל עניין שהיה במהלך המו"מ התנדף בסופו של דבר כאשר התברר שכל היתרונות כמו ביטול עלויות תקורה יקוזזו כנראה על ידי הזמן והמשאבים שנחוצים לאיזון העסק".

ג'פריס הוסיפה שרשת אמריקן איגל, שהיא כינתה "שחקנית חזקה בשוק המבוגרים הצעירים", שמכירותיה עלו על אלה של אברקרומבי בשנים האחרונות, תהיה במצב טוב יותר ללא מיזוג עם אברקרומבי. "מעט מאוד אסטרטגיות קמעונאיות הניבו תשואות חיוביות לבעלי המניות. למעשה, רובן גרמו להרס ערך לבעלי המניות", כתבה ג'פריס.

המנכ"ל לשעבר מייק ג'פריס (אין קשר לחברת הברוקרים) הפך את אברקרומבי מרשת ביגוד מיושנת למותג לוהט שידוע בשיווק סקסואלי ובביגוד עם מותג בולט, אבל הסגנון הזה יצא מהאופנה והחברה נאלצת להמציא את עצמה מחדש.

מלבד המותג העצמי שלה, אברקרומבי היא גם הבעלים של מותג הוליסטר, שפונה לצרכנית הצעירה. הוליסטר רושם ביצועים טובים יותר מהרשת האחות שלו מפני שהיא מציע "סחורה במחירים נמוכים, שאין לה הבעיה של דימוי שלילי מהעבר", לפי האנליסט סיימון זיגל מנומורה אינסטינט.

הסביבה העסקית הנוכחית לרשתות שיווק שרצות למכור את עצמן היא מאתגרת. רשת חנויות הכל בו המהודרות ניימן מרקוס הודיעה שהיא בוחנת את האפשרות הזו מוקדם יותר השנה, אך סיימה את התהליך ביוני. מייסי'ס ניהלה שיחות ראשוניות עם הדסונ'ז ביי הקנדית, אך השיחות הסתיימו בינתיים, לפי מקורות יודעי דבר.