דלק השקיעה כ-18 מיליון שקל בהנפקת נאוויטס

בעבר החזיקה דלק ב-50% ממניות שותפות החיפושים והעמידה לה הלוואה של כ-24 מיליון דולר, שחלק ממנה אמור לחזור מכספי הנפקת האקוויטי המתוכננת של נאוויטס

גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים
גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים

בתום הליך הנפקת אג"ח לא פשוט, הצליחו גדעון תדמור וחברת נאוויטס שבשליטתו להשלים השבוע בהצלחה את המכרז המוסדי בגיוס חוב. כעת מתברר כי מי שהשתתפה במכרז הייתה קבוצת דלק של יצחק תשובה, עד לפני כשנתיים שותפתו של תדמור בנאוויטס, והעוסקת בעצמה בתחום האנרגיה בארץ ובעולם.

נאוויטס, הפועלת בתחום של חיפושים, פיתוח והפקה של נפט וגז, בעיקר בארה"ב, נאלצה לשפר את תנאי הנפקת האג"ח, לאחר שבניסיון ראשון לפני כשבועיים קיבלה כתף קרה מהגופים המוסדיים. בניסיון השני קיבלה החברה ביקושים של 400 מיליון שקל בריבית אפקטיבית של סביב 8%, לעומת ריבית של כ-6.5% שאותה הציעה לשלם בתחילה. החברה קלטה את מלוא הביקושים במכרז, והיום מתוכנן השלב הציבורי בהנפקה, שבו נאוויטס מעוניינת לגייס כמה עשרות מיליוני שקלים נוספים. כספי הגיוס מיועדים לפיתוח תגלית הנפט בקסקין שבמפרץ מקסיקו.

קבוצת דלק השקיעה בגיוס החוב של נאוויטס 17.8 מיליון שקל. לדלק ולתדמור כאמור קשר ארוך שנים: תדמור היה בעבר הדמות הדומיננטית בעסקי האנרגיה של דלק בישראל, ובהמשך היו הצדדים שותפים בנאוויטס, כאשר תדמור רכש את מניות דלק (50%) לפני פחות משנתיים תמורת ערכן הנקוב.

לאחר השלמת גיוס החוב צפויה נאוויטס לבצע הנפקת אקוויטי בהיקף של 15 מיליון דולר, באמצעות יחידות השתתפות. מתשקיף השותפות עולה כי שליש מהתמורה (5.15 מיליון דולר) מיועד לפירעון חלק מהלוואה של כ-24 מיליון דולר שהעמידה דלק לנאוויטס, שכנגדה ניתנה ערבות אישית של תדמור להבטחת החזר של 6.3 מיליון דולר.

גם ברק קפיטל בין רוכשי החוב

לצד קבוצת דלק בלטו בהשתתפותם בגיוס החוב השבוע כמה גופים מוסדיים כגון קבוצת הביטוח והפנסיה מנורה מבטחים, שרכשה לשלל הפעילויות בקבוצה חוב של 68 מיליון שקל, קבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס (שבשליטת קבוצת דלק) שרכשה חוב כולל של כ-55 מיליון שקל ובית ההשקעות מיטב דש, שרכש חוב של 40 מיליון שקל.

לצד גופים אלה בולטת גם קרן נוקד של רועי ורמוס ושלומי ברכה, שרכשה חוב בסך כ-22 מיליון שקל, ועוד גופי נוסטרו, בראשם ברק קפיטל של אייל בקשי (שבעבר דלק נמנתה בין בעליה) שרכשה חוב של 19 מיליון שקל. גם קרנות הנאמנות של בית ההשקעות פסגות רכשו חוב של כ-24 מיליון שקל, ואילו קרנות הנאמנות של אי.בי.אי רכשו בכ-10 מיליון שקל.