באמצע חקירת פרשת הצוללות: עו"ד דוד שמרון יצא לחו"ל

החופשה של פרקליטו ובן דודו של רה"מ נתניהו, שתוכננה מראש, אושרה ע"י גורמי האכיפה

עו"ד דוד שמרון / צילום: יונתן בלום
עו"ד דוד שמרון / צילום: יונתן בלום

עו"ד דוד שמרון, פרקליטו ובן-דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואחד החשודים בפרשת הצוללות וכלי השיט, טס אמש (שבת) לחופשה פרטית בארה"ב למשך שבועיים. שמרון שוחרר רק אתמול ממעצר-בית, והחופשה, שתוכננה מראש, אושרה על-ידי גורמי האכיפה.

פרקליטו של שמרון, עו"ד עמית חדד, טען בשבוע שעבר כי הוא לא חשוד כלל בעבירות של מתן וקבלת שוחד, ובקרוב יתברר, לטענתו, שהוא נחקר בנושאים שוליים בפרשה.

יחד עם שמרון שוחרר ממעצר-בית גם מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום. על השניים נאסר להיפגש עם כל גורם המעורב או עשוי להיות מעורב בפרשה, ובכלל זה ראש הממשלה.

מחר (ב') בבוקר יוחלט במשטרה אם לבקש להאריך בפעם השלישית את מעצרם של מי שמוגדרים החשודים העיקריים בפרשת הצוללות: איש העסקים מיקי גנור ותת-אלוף במיל' אבריאל בר-יוסף. עו"ד רונן שמר, העובד אצל גנור, שוחרר למעצר-בית.

בית משפט השלום בראשון-לציון האריך ביום חמישי ב-5 ימים את מעצרם של המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אבריאל בר-יוסף, ושל איש העסקים מיקי גנור, שני החשודים המרכזיים בתיק 3000. השופטת עינת רון אמרה בדיון כי "רוב החומר בפרשה הזאת לא מוכר לתקשורת, חלו התפתחויות לא מעטות בחקירה הן בעניין בר-יוסף והן בעניינם של אחרים".

בדיון בהארכת מעצרו של גנור אמר פרקליטו, עו"ד נתי שמחוני, כי "מר גנור לא נתן שוחד לאף גורם. הוא קיבל את תפקידו כנציג המספנה הגרמנית בישראל, בלי שנזקק לסיוע של שום גורם, ולכן לא נדרש ולא נזקק לשלם לאיש בעבור זה".

עו"ד שמחוני מתח ביקורת נוקבת על ההתנהלות התקשורתית בפרשה, תוך שהוא רומז לדבריו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במהדורה המרכזית של חדשות 2, לפיהם מדובר בפרשת השחיתות הכי גדולה שהייתה בישראל. "נבחרי ציבור מדברים כשאין להם שום מידע על ממצאי החקירה", אמר עו"ד שמחוני.