האם דירקטוריון בזק יאשר חלוקת דיבידנד חצי-שנתית?

בעוד כחודש אמור דירקטוריון החברה לדון בשאלה האם ממשיכים באותה מדיניות דיבידנדים שמאפשרת חלוקה של 100% מהרווח השנתי, או שנוקטים משנה זהירות

האם דירקטוריון בזק  יאשר חלוקת דיבידנד חצי-שנתית באוגוסט? ל"גלובס" נודע שבימים האחרונים נערכת החברה להצגת הנושא לאישור הדירקטוריון.

מקורות במערכת הבנקאית דיווחו על פנייה של בזק לבירור אשראי זמין לקראת חלוקה צפויה. אישור דיבידנד, נציין, מחייב הצגה של תזרים המזומנים החזוי של החברה על ידי ההנהלה. לא ברור האם יש המלצה מצד ההנהלה לחלוקה או לא, אבל אם ההנהלה לא תמליץ ותשאיר זאת לדירקטוריון הדבר יהיה חריג משום שהוא נדרש להמלצה כזו לפני קבלת ההחלטה.

המדיניות של החברה עד כה הייתה לחלק את כל הרווח הנקי של החציון - מה שהוביל לגידול חד מאוד בהיקף החובות של בזק שהגיעו לרמות שיא של כ-11 מיליארד שקל. זאת אומרת שהחברה העמיסה על עצמה עוד ועוד חוב כדי לעמוד בתשלומי הדיבידנד. מאז שיורוקום הפכה לבעלת השליטה בבזק חילקה החברה מעל ל-15 מיליארד שקל.

נשאלת השאלה האם אותו דירקטוריון שמרבית מחבריו נחקרים בימים אלה במסגרת עסקאות בעלי העניין על ידי הרשות לניירות ערך, יחליט לעצור את הדבר הזה או שימשיך במדיניות של העמסת חוב כנגד חלוקת דיבידנד - נושא כשלעצמו נמצא תחת ביקורת ציבורית מאוד גדולה.

מעבר לכך, יש להניח שגם לוועד העובדים של החברה תהיה עמדה בעניין. הוועד בבזק הקפיד לאורך השנים לגלות אחריות כלפי איתנותה הפיננסית של החברה מתוך דאגה ליציבותה. יהיה מעניין לראות האם הפעם לאור החקירות והחשדות כלפי בעלי השליטה וכלפי בכירים בהנהלה, ינסה הוועד לפחות לעכב את החלוקה עד להתבהרות העניינים.

גרנות: "יש לנו חברה חזקה"

בתוך כך, היו"ר הזמני של בזק, דוד גרנות, שלח מייל לעובדי החברה ובו הביע תקווה לסיום מהיר של חוסר הוודאות בחברה בעקבות חקירת הרשות לניירות ערך. גרנות הצטרף לחברה כדירקטור חיצוני לפני כחודשיים, ומצא את עצמו כיו"ר לאחר ששאול אלוביץ', בעל השליטה, ביקש ממנו למלא את התפקיד עקב נבצרותו.

"מאז נודע על חקירת רשות ני"ע בעניינים הקשורים בקבוצת בזק, עוברת החברה טלטלה אשר גוררת גם חוסר ודאות. אני מקווה שבתוך זמן לא רב תתבהר התמונה וכולנו נוכל להבינה לאשורה, אך חשוב לציין, נושא החקירה אינו נוגע באופן כלשהו בעובדי בזק ובפעילות השוטפת של החברה", כתב.

לדבריו, "התמזל מזלה של בזק על שהתברכה באלפי עובדים שהם מהטובים, המוכשרים והנאמנים שבנמצא. אין ספק שבתקופה מאתגרת זו שדרת העובדים המצויינת שלנו מהווה נקודת חוזקה משמעותית ביותר, והיא זו המאפשרת לנו להמשיך לשרת נאמנה את מאות אלפי לקוחותינו ולהעניק להם מוצרים ושירותים ברמת האיכות והאמינות הגבוהים ביותר ובנאמנות אין קץ.

"יש לנו חברה חזקה ואיתנה, עם איכויות יוצאות דופן ברמה הארצית וברמה הבינלאומית, שירות לקוחות שראוי להתקנא בו, וטכנולוגיות שהן מהמתקדמות בעולם", כתב גרנות והוסיף ש"גם אם מעל ראשנו מרחפת כעת עננה, כל אחד מכם זכאי ללא ספק לזקוף את ראשו על העבודה הקשה, המאומצת והטובה שהוא מבצע כדי לשרת את לקוחותינו. בזק עמדה בעבר באתגרים מאוד לא פשוטים, ואני סמוך ובטוח שבכוחות משותפים נצלח גם את האתגר הנוכחי. אני מצדי, מבטיח לעשות את המיטב ואת המרב כדי לסייע לחברי ההנהלה ולכל מנהלי ועובדי הקבוצה, לצאת מחוזקים גם מהאתגר הנוכחי ולהמשיך להעניק ללקוחותינו את השירותים הטובים, המתקדמים והאיכותיים ביותר בישראל, ברמות המחיר האטרקטיביות ביותר".

דיבידנד בסכנה / יניב פגוט