טבע נאות תפתח חנות בניו-יורק בהשקעה של מיליון דולר

הרשת צפויה לפתוח סניפים נוספים במנהטן ובלוס אנג'לס בשנתיים הקרובות ■ המנכ"ל מיכאל אילוז: "כמו שאמזון רכשה את הול פודס מרקט, גם אנחנו עדיין רואים חשיבות גם בחנויות פיזיות"

רשת נעלי הנוחות טבע נאות תפתח בימים הקרובים חנות נעליים ראשונה בארה"ב בלונג איילנד שבניו-יורק, בהשקעה של מיליון דולר, וצפויה לפתוח שני סניפים נוספים במנהטן ובלוס אנג'לס בשנתיים הקרובות.

טבע נאות, שנמצאת בבעלות סטיב וסנדי לקס, המייצאת ל-50 מדינות בעולם ונחשבת ליצואנית המובילה בתחומה, משווקת נעליים בכ-3,000 נקודות מכירה ברשתות ובחנויות בארה''ב. הסניף החדש יהיה הסניף ה-21 של הרשת מחוץ לישראל, שמפעילה כיום 10 חנויות בקנדה, 5 חנויות בגרמניה, 3 חנויות ביפן, 2 חנויות באוסטרליה וחנות אחת בסינגפור. בישראל מחזיקה הרשת ב-64 סניפים.

לדברי מיכאל אילוז, מנכ"ל טבע נאות, 30% מהמחזור של הרשת בעולם מגיעים ממכירות אונליין,30% ממכירות של חנויות בבעלות החברה, ו-40% ממכירות של חנויות קמעונאיות אחרות.

אילוז מסביר שההחלטה להקים חנויות עצמאיות בארה"ב, בתקופה שבה קמעונאיות ענק קורסות וקניונים נסגרים, נובעת מכך שהיום קשה לרשת להציג את כל הסחורה שלה בחנויות אחרות, ועל מנת להיות מסוגלים להציג מגוון רחב מחוץ לאתרי האונליין יש צורך בחנויות עצמאיות. "כמו שאמזון רכשה את הול פודס מרקט, גם אנחנו עדיין רואים חשיבות גם בחנויות פיזיות".

לדבריו 80% מהסחורה שתימכר בארה"ב זהה לזו הנמכרת ישראל, והשאר יותאם לטעם המקומי. אחת החולשות של הרשת היא נעלי ילדים שהיום מיוצרות בכמויות מצומצמות, ואילוז מסביר שהם עדיין לא פיצחו את השיטה: "זו הנקודה שאנחנו עדיין חלשים בה, כיוון שהמחיר שאנחנו יכולים להציע לא תואם את מה שהורים מוכנים לשלם עבור הילדים בתקופה שבה הם גדלים ומחליפים נעליים כל כמה חודשים. זה משהו שאנחנו מוכרחים לנסות להתמודד איתו".