גינזבורג מכר מניות אל על ב-34 מיליון ש' - נותר עם 8% מההון

פיני גינזבורג מימש כ-2% ממניות חברת התעופה - לאחר שטיפסו כ-35% מתחילת השנה

בעל עניין נוסף בחברה בורסאית שמימש נתח מהחזקותיו הוא פיני (פנחס) גינזבורג, שמכר השבוע כ-2% ממניות חברת התעופה אל על  שבהן החזיק, תמורת כ-34 מיליון שקל. את העסקה ביצע גינזבורג לפי מחיר מניה קרוב ל-3.5 שקלים - דומה למחיר השוק, המשקף לאל על שווי נוכחי של קרוב ל-1.7 מיליארד שקל, וזאת לאחר טיפוס של כ-35% שמציגה המניה בשנה האחרונה (וגם מתחילת השנה). בעקבות המכירה, שנעשתה מחוץ לבורסה, נותר גינזבורג עם כ-8% מהונה של אל על, בשווי נוכחי של כ-135 מיליון שקל. בשלוש השנים החולפות, מניית אל על מובילה בביצועיה מבין המניות המקומיות הגדולות, עם זינוק של כ-640% בשווייה.

דרכו של גינזבורג בתחום התיירות החלה בעסק המשפחתי שייסד אביו, ישראל גינזבורג ז"ל, שרכש בשנות ה-60 יחד עם שותף משרד נסיעות תל אביבי בשם י. הלל (המוכר יותר כהלל טורס). כיום, מלבד הסוכנות וההחזקה במניות אל על, הוא משמש בין היתר כנציג בישראל של חברת תאי איירוויס, מפעיל נסיעות המונים לקבר רבי נחמן באומן ועוד.

את מניות אל על רכשה משפחת גינזבורג לראשונה עם הפרטתה בשנת 2003, ובמשך השנים הגדילה את החזקותיה, הן באופן אישי והן באמצעות סוכנות הנסיעות. ב-2010 הצטרף גינזבורג לדירקטוריון אל על, והוא נחשב למשקיע אקטיבי, המעורב מאוד במתרחש בחברה.

גינזבורג עלה לכותרות בשנה שעברה כשנעצר כחלק מפרשת "קרטל נסיעות התלמידים לפולין", על רקע בעלותו (החלקית) על סוכנות הנסיעות שלו המתמחה במסעות לפולין. מוקדם יותר החודש הודיעו המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ורשות הגבלים עסקיים ל-14 חשודים בפרשה, ובהם גינזבורג, שיועמדו לדין, בכפוף לשימוע.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה, שנחשב עונתית לרבעון חלש בעסקי התעופה, עלו הפסדי אל על בכ-40% ל-30 מיליון דולר, לאחר שהושפעו לשלילה מעליית מחירי הנפט, הפרשות חד-פעמיות לבונוסים בגין 2016 וכן שוב מהמאבק בין ההנהלה לוועד הטייסים, שהוביל לשיבושים באיוש טיסות החברה. בפעילות השוטפת הציגה אל על שיפור של כ-5% בהכנסות, שהגיעו ל-418 מיליון דולר, לאחר שנהנתה מצמיחה של כ-7% במספר הנוסעים שהטיסה, כחלק מצמיחה יוצאת דופן של כ-17% שנרשמה בכמות הטסים בנתב"ג.