חדש בצבא ארה"ב: מכונת המלחמה היקרה בהיסטוריה

100 אלף טון של עוצמה: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חנך את נושאת המטוסים החדשה, הגדולה והמתקדמת ביותר בצי האמריקאי - ה"ג'רלד פורד", שעלות בנייתה עמדה על כ-13 מיליארד דולר

ג'רלד פורד נושאת מטוסים צילום: יו-טיוב
ג'רלד פורד נושאת מטוסים צילום: יו-טיוב

נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ חנך את נושאת המטוסים החדשה והגדולה ביותר בצי, ה-"ג'רלד פורד", שעוגנת בבסיס בנורפולק, וירג'יניה. טראמפ שיבח את כלי השייט הענק, שעלותו 12.9 מיליארד דולר, כסמל לעידן חדש שבו "כולם ידעו שאמריקה מגיעה, ושאמריקה מגיעה בעוצמה".

בנאום שנשא בפני מלחים ובני משפחות בבסיס, אמר הנשיא כי "עלינו לסיים אחת ולתמיד" את המגבלות שהוטלו על תקציב הצבא. "זה גרם לתחזוקה לקויה, לחוסר השקעה בציוד ובטכנולוגיה חדשים ולפגיעה במוכנות".

הנשיא מעוניין להגדיל את תקציב הביטחון ב-54 מיליארד דולר, תוספת שתתאפשר מקיצוצים בתקציבים אחרים. אחרי שכינה את נושאת המטוסים החדישה והעשירית במספר "מסר של 100 אלף טון לעולם", הוא דחק בקונגרס לאשר את ההצעה התקציבית שלו, "שתספק את הצרכים ברמות שהלוחמים והלוחמות שלנו זקוקים להם".

טראמפ אמר עוד כי נושאת המטוסים "פורד", הנקראת על שמו של הנשיא לשעבר, תחזק את כוחה של ארצות-הברית בים. "האויבים שלנו ירעדו מפחד", הזהיר הנשיא במהלך נאומו, שבו נכחו גם ארבעת בניו של פורד, לצד סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני ושר ההגנה לשעבר דונלד ראמספלד. למרות הטקס החגיגי, כלי השייט לא צפוי להיכנס לשירות פעיל בחמש השנים הקרובות, בשל שורת בעיות שעדיין צריכות להיפתר.