אנשי השגרירות בירדן, בהם המאבטח היורה, שבו לישראל

הצוות הדיפלומטי חזר לארץ דרך מעבר אלנבי לאחר שהיה נצור במתחם בעמאן בעקבות התקרית הביטחונית ■ נתניהו, שדן במשבר עם המלך עבדאללה, שוחח עם השגרירה ועם המאבטח שנפצע באירוע ובירך אותם

שוטר ירדני, ניסיון פיגוע בירדן
שוטר ירדני, ניסיון פיגוע בירדן

צוות שגרירות ישראל בירדן, בהם המאבטח שירה למוות בשני אזרחים, שב הערב (ב') לישראל דרך מעבר אלבני. בראש הצוות עמדה השגרירה עינת שלאין, שנותרה עם יתר אנשי השגרירות במתחם ב עמאן . במהלך היום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם המלך עבדאללה על המשבר הדיפלומטי, שהחל עוד סביב הצבת המגנומטרים ב הר הבית . הקבינט המדיני-ביטחוני דן במשבר סביב אל-אקצא, והמשטרה תציג חלופה ביטחונית למגנומטרים.

עם שובו של הצוות הדיפלומטי, שוחח נתניהו עם השגרירה ואיש האבטחה ובירך אותם. ירדן דרשה תחילה לחקור את המאבטח, שירה בפועל שפצע אותו קל במברג וכן בבעל הדירה ששימשה את המאבטחים במתחם, אולם ישראל סירבה. לבסוף, המאבטח לא נחקר אלא תושאל על ידי שוטרים ירדנים שהגיעו לשגרירות ולקחו ממנו הצהרה, כשהוא מלווה בגורם משפטי מהשגרירות.

לפי לשכת ראש הממשלה, "שובם התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק שהתקיים ביממה האחרונה בין ישראל לבין ירדן". לפני חזרת הצוות הדיפלומטי, הכחישו בלשכת נתניהו כי שחרורם הותנה בהסרת המגנומטרים, כפי שדורשות ירדן, הרשות הפלסטינית ומדינות ערביות ומוסלמיות נוספות.

במסגרת המאמצים הקדחתניים לסיום המשבר בשגרירות, הגיע ראש השב"כ נדב ארגמן לירדן ושוחח עם גורמים בממלכה. גם שליחו של נשיא ארצות-הברית לאזור, ג'ייסון גרינבלט, נפגש עם נתניהו ונסע לירדן כדי לנסות ומצוא פתרון.