עסקים כרגיל: טבע משיקה גרסה גנרית ל-Vagifem

היקף המכירות השנתיות של התרופה המקורית, המיוצרת על ידי נובו נורדיסק, הסתכם ב-379 מיליון דולר בארה"ב ■ מדוע סאן ההודית, בראשה עומד ישראל מקוב, טרם השיקה את הגרסה שלה?

מפעל טבע בכפר סבא / צילום: תמר מצפי
מפעל טבע בכפר סבא / צילום: תמר מצפי

על רקע הפיטורים הצפויים וסכסוך העבודה שהוכרז באתרי טבע בישראל, טבע ממשיכה גם להציג עסקים כרגיל, ואתמול הודיעה על השקת תרופה גנרית חדשה בארה"ב. טבע השיקה גרסה גנרית ל-Vagifem, שמיוצרת במקור בידי נובו נורדיסק.

התרופה היא התקן אסטרדיול תוך-נרתיקי במינון 10 מק"ג, שנועד לטיפול באטרופיה נרתיקית הנגרמת בשל הפסקת וסת. לפי נתוני IMS המצורפים להודעת טבע, המכירות השנתיות של התרופה המקורית בארה"ב הסתכמו ב-379 מיליון דולר.

נזכיר שטבע מתכננת למכור את פעילותה בתחום זה על רקע רצונה להתמקד בפעילויות הליבה ובמטרה לשפר את יכולת החזר החוב. חובות טבע מגיעים לכ-35 מיליארד דולר, בעקבות רכישת אקטביס שהושלמה בשנה שעברה. מאז סיום כהונת ארז ויגודמן את תפקיד המנכ"ל, משמש יצחק פטרבורג כמנכ"ל זמני של החברה.

לצד הגרסה של טבע, קיימת גרסה גנרית נוספת בשוק, של חברת Amneal. חברת גנרית אחרת שהייתה אמורה גם היא לשווק גרסה ל-Vagifem, היא סאן ההודית, שהיו"ר שלה הוא ישראל מקוב. האנליסט אנובהב אגרוואל מקרדיט סוויס כתב כי התרופה הייתה יכולה להוות הזדמנות גדולה עם תחרות מועטה לסאן, אך על רקע מכתב אזהרה שקיבלה מה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב), היא מתעכבת בקבלת אישור שיווק לתרופה.