הוכיחה את עצמה: WalkMe גייסה 75 מיליון דולר

הסטארט-אפ היה המבטיח של "גלובס" ב-2016 ■ החברה שפיתחה פתרון לניווט באתרי אינטרנט גייסה מאז הקמתה 167.5 מיליון דולר

"בנינו את החברה כדי שתהיה גדולה ואנחנו באמת מתכוונים לזה. בנינו חברה שיכולה לעמוד בזכות עצמה. לא ניסינו רק לפתח טכנולוגיה מגניבה ושיקנו אותנו. בנינו עסק". כך אמר לנו ניר נחום, סמנכ"ל הטכנולוגיה של WalkMe, כאשר ראיינו אותו לפני פחות משנה במסגרת בחירת החברה לסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" לשנת 2016. פחות משנה עברה, ונחום - ביחד עם יתר מנהלי ועובדי החברה - מוכיחים כי הבחירה ב-WalkMe הייתה נכונה, ובמקביל ממשיכים לקדם את תוכניתם לבנות כאן חברה גדולה, ולא לרוץ לאקזיט.

WalkMe, שפיתחה פתרון לניווט באתרי אינטרנט, השלימה סבב גיוס שישי - 75 מיליון דולר - שהוא הגדול ביותר בתולדותיה. הגיוס האחרון של החברה היה ביוני 2016, כלומר לפני קצת למעלה משנה, והוא עמד על 50 מיליון דולר. עד כה גייסה החברה, שיצאה לדרכה בשנת2011, 167.5 מיליון דולר והסך הזה כבר יכול להעיד על השווי - "על הנייר" כמובן - שמוצמד לה.

מבדיקת "גלובס" עולה כי הגיוס של WalkMe הוא השני בגודלו מתחילת השנה, בזהה לזה של Kaminario ואחרי הגיוס של Cybereason (100 מיליון דולר).

כדי להסביר מה בדיוק WalkMe עושה חזרנו לראיון עם נחום: "קחי לדוגמה את Salesforce.com, ענקית פתרונות תוכנה לניהול קשרי לקוחות. המערכת של Salesforce.com, כמו יתר מערכות האונליין שעובדות דרך רשת האינטרנט, היא מאוד מורכבת ויש בה הרבה פונקציונליות. איש מכירות חדש, שמגיע לעבוד ב- Salesforce.com וצריך ללמוד את התוכנות שלה, ילך לאיבוד. אנחנו עוזרים לו ללמוד איך לעבוד עם התוכנה".

הנה דוגמה אחת לאיך עובד הפתרון של WalkMe: אחת הפעולות הנפוצות שעושה איש מכירות היא בניית מחירון (Price Book), ו"לבד סביר להניח שהיה לוקח לו שעה למצוא את זה באתר של Salesforce.com", הסביר נחום, "הפתרון שלנו מאפשר לו לייצר את השאילתה 'איך לבנות מחירון חדש', ואז קופץ לו חלון אפור שמכוון אותו לאן לגשת באתר, על איזה קישור ללחוץ וכך הלאה. למעשה, הוא מכוון אותו לכל אורך התהליך שהוא נדרש לעשות. הוא מוליך אותו. זה הפתרון שלנו עבור שימוש פנימי, Internal Use Case, ומטרתו היא לסייע בהדרכה של עובד חדש על שימוש בתוכנה שהוא יעבוד איתה בשוטף. כמו כן, יש לנו פתרון עבור שימוש חיצוני, External Use Case, כמו במקרה של איביי, לקוח גדול אחר שלנו, שמיועד למי שמוכר סחורה באיביי, ויש כמיליון איש כאלו. באיביי אנחנו מסבירים להם איך להיות מוכרים".

WalkMe הוקמה על ידי שלושה: דן עדיקא, שמכהן כמנכ"ל, רפי סווירי, שמכהן כנשיא, ואייל כהן שפרש מהחברה. לפני WalkMe, עדיקא עבד כמהנדס תוכנה ב-HP עד שכהן קרא לו לדגל כשהגה את הרעיון הראשוני. בראיון קצרצר שנתן ל-ynet בשלהי 2012, כשנה אחרי הקמת החברה, אמר עדיקא: "זה לא היה פשוט בכלל. אחד הקשיים הגדולים בסטארט-אפ הוא שאתה לא יודע מה יהיה מחר. אתה בונה הכול מאפס, עובד קשה ומקווה שזה יצליח. החברה זה החיים שלנו. ישבנו בגראז' הבית כשנה וחצי ועבדנו קשה. במקביל רפי עשה דברים מדהימים בתחום השיווק כמו בלוגים, כתבות ויצירת קשרים טובים בעולם האינטרנט. בהתחלה נעזרו במימון מחברים ומשפחה".

עוד סיפר אז עדיקא: "רפי ואייל הם אנשי משפחה עם ילדים, ולכן הבסיס של הפיתוח נשאר בארץ. אני הגעתי לסן פרנסיסקו כדי לבנות משהו גדול כי אנחנו חושבים שהחברה תשנה את פני האינטרנט. היא ממציאה מחדש את כל עולם חוויית המשתמש".

WalkMe

שנת הקמה: 2011

מה החברה עושה: פתרון לניווט באתרי אינטרנט, לשימוש פנימי וחיצוני (עובדי החברות או גולשי אינטרנט)

מייסדים: דן עדיקא (מנכ"ל); רפי סווירי (נשיא); אייל כהן (פרש מהחברה)

סך גיוסי הון עד כה: 167.5 מיליון דולר

מספר עובדים: מעל 500, מעל 300 מתוכם בארץ

בעלי מניות עיקריים: קרנות ההון סיכון Insight, Flint, Greenspring, Mangrove, Scale, ג'מיני, גיזה