אטיוניטי מאוכזבת מתוצאותיה אך שואבת עידוד מעסקה חדשה

היקף העסקה: 9 מיליון דולר ■ בניגוד לתחזיות האנליסטים, חברת התוכנה לא צמחה בהכנסותיה ברבעון השני, וגם רשמה הפסד

שמעון אלון / צילום: תמר מצפי
שמעון אלון / צילום: תמר מצפי

התוצאות הכספיות של חברת התוכנה אטיוניטי  (Attunity) ברבעון השני היו חלשות מהצפוי. ואולם, לצד הדוחות שפורסמו היום (ה'), החברה דיווחה גם על עסקה גדולה, שהיקפה 9 מיליון דולר, עם אפשרות להכנסות גבוהות יותר בעתיד. אטיוניטי פספסה את תחזיות השוק, על רקע עיכובים בעסקאות מסוימות שנדחו לרבעונים הבאים.

אטיוניטי, המספקת פתרונות תוכנה שמאפשרים גישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 118 מיליון דולר. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב-13.5 מיליון דולר - ירידה של 5% ביחס לרבעון המקביל. בניגוד לתחזיות השוק, אטיוניטי גם לא רשמה צמיחה מרבעון קודם, וההכנסות ירדו ביחס אליו ב-2.4%. האנליסטים צפו הכנסות רבעוניות של 14.9 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, אטיוניטי רשמה הפסד נקי חשבונאי (GAAP) בסך 3.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2016. על בסיס Non-GAAP - כלומר, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות - האנליסטים צפו מעבר לרווח, אבל החברה רשמה הפסד של 2 מיליון דולר, שהם 12 סנט למניה. זאת, לעומת רווח נקי צנוע של 134 אלף דולר ברבעון המקביל.

מתחילת השנה מסתכם ההפסד הנקי (Non-GAAP) של אטיוניטי ב-2.4 מיליון דולר, וההכנסות מסתכמות ב-27.3 מיליון דולר (צמיחה של 5.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2016).

"הרבעון אינו מייצג את הצמיחה"

"אנחנו מאוכזבים מהתוצאות הכספיות ברבעון השני, אבל רבעון יחיד זה אינו מייצג את נתיב הצמיחה המלא של הפעילות או ההתקדמות שעשינו בתפיסת נתח שוק", אמר היום יו"ר ומנכ"ל אטיוניטי, שמעון אלון. לדבריו, החברה ראתה במהלך הרבעון צמיחה חזקה בצבר ההזמנות וסגרה שלוש עסקאות גדולות, "בעוד שכמה מהעסקאות הגדולות האחרות שעבדנו עליהן ברבעון השני, דורשות זמן ארוך יותר לסגירה".

אלון הוסיף כי "עם הגדלת העסקים, הרי זה צפוי כי צמיחה בהכנסות לא תהיה אחידה ברבעונים מסוימים, כשרק עסקה אחת או שתי עסקאות גדולות עם לקוחות, שמגיעות קצת לפני או קצת אחרי הרבעון, משפיעות על הנראות של אותו רבעון".

החברה מאשררת את התחזית השנתית שלה וממשיכה לצפות להכנסות של 62-65 מיליון דולר - צמיחה של 14%-19% לעומת 2016, עם שיעור רווח תפעולי Non-GAAP של 5%-8%. המשמעות היא שלפי תחזית החברה, המחצית השנייה של 2017 צריכה להיות חזקה הרבה יותר מהמחצית הראשונה.

כאמור, לצד הדוחות דיווחה אטיוניטי על הסכם OEM חדש עם חברת טכנולוגיות מידע מובילה, שתשלב את הטכנולוגיה של אטיוניטי לצורך הובלת נדידת נתונים במסדי ובמחסני נתונים. העסקה היא לשלוש שנים, ותניב לחברה הכנסות של 9 מיליון דולר, עם אופציה לעבור את הסכום באמצעות הרחבת השירותים. לאחר התקופה יוכל השותף להאריך את ההסכם בשלוש שנים נוספות או להמיר את ההסכם השנתי לרישיון תמידי תמורת 10 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון של אטיוניטי
 תוצאות הרבעון של אטיוניטי