צבא מצרים: זהו הבסיס הצבאי הגדול ביותר במזרח התיכון

מצרים חנכה השבוע בהפגנת כוח מרשימה את בסיס "מוחמד נג'יב", שממוקם בסמוך לאלכסנדריה וכולל 1,155 מבנים, 72 ק"מ של כבישים ודרכים סלולות - ואפילו חווה חקלאית שתספק לבסיס מזון טרי מדי יום

שם:צבא מצרים/ צילום: מתוך הוידאו
שם:צבא מצרים/ צילום: מתוך הוידאו

צבא מצרים חנך השבוע בסיס צבאי חדש שנחשב לגדול ביותר במזרח התיכון. הבסיס נחשף במפגן עוצמה של הצבא המצרי שכלל מאות טנקים, מטוסי קרב ועוד. דובר הצבא אפילו התעקש שמדובר בבסיס הגדול ביותר לא רק במזרח התיכון, אלא גם באפריקה. מתוך הבסיס יופעלו יחידות יבשה, אוויר ואפילו ים ובכוונת הצבא המצרי לנהל משם גם תרגילים בינלאומיים. בבסיס הענק יהיו שירותים שלא יביישו כל בסיס צבאי של מדינה מערבית, המקום אפילו ירוק וידידותי לסביבה.

הבסיס "מוחמד נג'יב" ממוקם מערבית לאלכסנדיה ושוכן על שפת הים התיכון. המקום נבנה כבר ב-1993 ומאז עבר שדרוגים רבים. לפני כשנתיים החלו המצרים בעבודות ענק לפיתוח והגדלת הבסיס והיום יש שם ארבעה שערי ענק ועוד שמונה שערים פנימיים, 1,155 מבנים, כולל מגורי קצינים וחיילים בסטנדרט שבדרך כלל לא רואים שם. בבסיס 72 ק"מ של כבישים ודרכים סלולות ואפילו חווה חקלאית שתספק לבסיס מזון טרי מדי יום. חוץ מזה יש להם מערכת סולארית שמספק לבסיס חשמל. כל זה אומר תפעול זול יותר של הבסיס וגם נקי יותר לסביבה. בבסיס גם מסגד מרשים ואפילו שטחי מסחר וחנויות שונות לרווחת החיילים המצרים, וגם אלה שיגיעו מחו"ל כדי להתאמן שם.

בסרטון ששחררו אחרי הטקס, ניתן לראות מאות טנקים מסוג M-1, כאשר בבסיס הזה יהיו בכל רגע נתון כ-450 מובילי טנקים כפי שדווח באתר youm7.com. בבסיס מתחמי אימון מיוחדים, 72 קומפלקסים שכוללים מטווחים משוכללים לאימונים יבשים ובאש חייה. הם לא וויתרו גם על חדרי כושר מפוארים. 

המצרים מדברים על יותר ממיליארד דולר השקעה בבניית הבסיס וההערכה היא שאחוז גבוה מהמימון הגיע באדיבות הסעודים. במסגרת הפגנת הכוח, המצרים הציגו את מטוסי הקרב החדשים שלהם מסוג רפאל, מטוסי בקרה ועוד.