לאחר מותו של צעיר מירי שוטרים: הבערת צמיגים והפגנות ביפו

תושבי יפו מחו על מותו של צעיר בשנות ה-20 לחייו, שהיה מעורב עפ"י החשד באירוע פלילי הלילה ■ רחוב יפת נחסם לתנועת כלי רכב, ושני צעירים עוכבו ■ מח"ש פתחה בחקירה כדי לקבוע אם הירי היה מוצדק

רזיאל 4 יפו / צילום:  תמר מצפי
רזיאל 4 יפו / צילום: תמר מצפי

כמה תושבי יפו יידו היום (שבת) אבנים והבעירו צמיגים במחאה על מותו של תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, שהיה מעורב באירוע ירי הלילה, ונורה על-ידי כוחות משטרה. המפגינים התפזרו מהכביש ברחוב יפת, אולם האזור נחסם לתנועת כלי רכב והציבור מתבקש שלא להגיע למקום. שניים מהמפגינים עוכבו לחקירה.

כוחות משטרה נערכים בכוחות גדולים ביפו, במטרה למנוע מהמצב להסלים, בעוד נמשכת חקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לגבי נסיבות התקרית הלילה, בין היתר במטרה לקבוע את הרקע לירי השוטרים ועד כמה הוא היה מוצדק.

מותו של הצעיר תושב יפו נקבע הבוקר בבית החולים וולפסון בחולון, לשם פונה הלילה באורח קשה על-ידי צוותי מד"א, לאחר שנפגע מהירי. צעיר נוסף בן גילו פונה במצב בינוני מזירת התקרית ברחוב מגן אברהם ביפו. לדברי המשטרה, הרקע לתקרית הוא פלילי ושני המעורבים מוכרים מהתחום הפלילי.

בזירת האירוע נמצאו כלי נשק שבהם ככל הנראה השתמשו שני הצעירים. על פי החשד, השניים הגיעו לקצבייה ברחוב יפת כשהם רוכבים על קטנוע וביצעו ירי לעברה בעת שהייתה סגורה. שוטרים שהיו בסמוך הבחינו במתרחש יצרו מגע עם היורים וניסו ולעצור אותם. אז התפתח מרדף שבמהלכו, לטענת השוטרים, כיוונו השניים נשק לעברם, ובתגובה ירו השוטרים לעבר השניים.

בחודשים האחרונים אירעו ביפו שורה ארוכה של אירועי ירי ואף מעשי רצח וניסיונות רצח, מה שהביא את המשטרה להגביר את הפעילות שלה ברחובות יפו. במשטרה מגדירים את הפעילות הלילה כפעולה שגרתית שמטרתה למנוע אירועי ירי ומעשי אלימות בעיר. רק שלשום בלילה נדקר למוות גבר כבן 40 בכיכר השעון ביפו, במהלך קטטה, על רקע פלילי.