פאר בלתי נתפס: נחשף הדור החדש של מכונית המיליארדרים

רולס רויס הציגה את הפאנטום החדשה על פלטפורמת אלומיניום, מנוע V12 משופר וכל היוקרה המלכותית שרק אפשר להעלות על הדעת בין שני סרנים וגלגלים ■ צפו בווידאו

בתחילת שנות ה-2000 הביעו חסידי רולס רויס ספק אם ב.מ.וו מסוגלת לטפל ברגישות במותג הבריטי הנערץ אחרי שהציגה תחת בעלותה את הפאנטום המודרנית בשנת 2003. אבל הנה עשור וחצי כמעט חלף לו והפאנטום דור 7 הפכה לסיפור הצלחה, מה שככל הנראה הרגיע את הרוחות בממלכה הבריטית .

הדור השמיני משאיר מאחור כמה אלמנטים "גרמניים" ועובר לאמץ תכונות מקוריות מארץ המוצא. הפלטפורמה של רולס רויס איננה פרי פיתוח BMW עוד אלא עשויה תרכובות אלומיניום בייצור אנגלי. היא תצא לכבישים בשנה הבאה על מרכב רגיל או בסיס גלגלים ארוך (תוספת של 20 ס"מ עד כמעט 6 מטר לאורך) ובמחירים שיתחילו בחצי מיליון דולר.

" הפאנטום החדשה היא הצהרה אמנותית חזקה", אומר ראש מחלקת ההנדסה ב-ב.מ.וו פיטר שוורצאנבאור. אחד הפיתוחים האטרקטיביים ברמת ההתאמה האישית ברולס רויס היא האפשרות להזמין יצירה מאמן מפורסם ולהציג אותה מאחורי זכוכית בקונסולה הראשית. "רולס רויס לא הייתה קיימת אם לא היינו יכולים להציע ללקוחות אפשרויות התאמה", אומר מנכ"ל החברה תורתסטן מולר. "זה נדבך מרכזי בפעילות של המותג. אם תרצה עבודה של ג'ף קונס, אנחנו נדבר איתו".

הפלטפורמה של הפאנטום קשיחה ב-30% מקודמתה, שיוצרה על ידי ב.מ.וו, כאמור והיא תוכננה להעניק ליושבים "חווית רולס רויס טהורה - בנוחות, נוחות אקוסטית, הושבה, נוכחות חיצונית ומרחב פנימי", כך בהצהרת החברה. לפאנטום 130 ק"ג של חומרי בידוד המקיפים את הנוסעים ו-6 מ"מ (דאבל-גלייז) של זגוגית עבה במעטפת. כתוצאה מכך, היא שקטה יותר בשיעור של 10% מהפאנטום היוצאת במהירות שיוט של 100 קמ"ש .

את הכוח היא מעבירה לגלגלים ממנוע V12 בנפח 6.3 ל' משופר עם צמד מגדשי טורבו, המפיק כעת 565 כ"ס ו-91 קג"מ מ-1,800 סל"ד, ומאיץ בה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות ועד 252 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. הנוסעים לא ירגישו כלום כנראה, בעודם מתרווחים מאחור במושבים מסוג כורסא, מושבי "מיטה", בסיס גלגלים קצר או ארוך, עיסוי, קירור וחימום ועוד. רולס גם הוסיפה את בקרת ה -Flagbearer עם מצלמות "סטריאו" שקוראות את הדרך ומתאימות את גובה המתלים על פי רמת השיבושים.

בחברה ממשיכים להכין את הקרקע לקראת רכב הפנאי הראשון בתולדותיה של רולס רויס - "קולינאן" (על השם היהלום הגדול בעולם), שיצא לדרך בעוד שנתיים.