התמונה הנעה: גוגל נכנסת למעוז של אפל - תחום האנימציות

האפליקציה Motion Stills מאפשרת לקחת תמונות ולהפוך אותן לסרטון של 3 שניות, הכולל אפשרות להוסיף כתוביות, לשלוט בקצב המעבר ביניהן, לנקות "לכלוכים" שונים - ואז לשתף כתמונה

Motion Stills. כמיהה של ציבור המשתמשים לדברים פשוטים / צילום מסך
Motion Stills. כמיהה של ציבור המשתמשים לדברים פשוטים / צילום מסך

יש הרבה דברים שהענקית ממאונטיין וויו מנסה לעשות בשנים האחרונות - ממכוניות שנוהגות את עצמן ועד פיתוח תרופות לסרטן. במעבדה של גוגל X בקליפורניה אנשי הפיתוח מתמקדים בבעיות הקשות ביותר של האנושות ומנסים למצוא להן פתרונות טכנולוגיים. לכן אולי קצת מפתיע לראות את הפיתוח הדנדש (יחסית) מבית גוגל שזכה לאפליקציה משלו: Motion Stills.

הקונספט פשוט: האפליקציה שעומדת בפני עצמה מתחברת לספריית התמונות בסלולרי (גרסאות קיימות גם לאנדרואיד וגם לאייפון), והופכת סדרת תמונות לסרטון קצר בן 3 שניות שניתן לשיתוף כתמונת Gif אינטראקטיבית. האפליקציה מאפשרת גם לקחת סרטון בן 3 שניות ולהפוך אותו לתמונת גיף, או אפילו לבחור וידאו ארוך יותר ו"להריץ אותו" במהירות כך שיתכווץ ל-3 שניות אפקטיביות.

בגוגל מסבירים את ההחלטה לבנות אפליקציה עצמאית לצורך המאוד ספציפי הזה גם בפופולריות של המדיום וגם בכמיהה של ציבור המשתמשים לדברים פשוטים: בעידן שבו האימוג'ים מקבלים סרט משלהם, הצורך לתקשר עם חברים, שותפים לעבודה ובני משפחה באופן ויזואלי, מהיר ויעיל הולכת וגוברת - ואנשים מחפשים דרכים מקוריות ואטרקטיביות להעביר מסרים.

האפליקציה מאפשרת הרבה מאוד שליטה בתמונות הגיף שהיא מייצרת - החל בקצב המעבר בין תמונות וכלה בהוספת כתוביות ועיצובים לסרטון. לאחר היצירה אפשר לשמור את הסרטון ולשלוח אותו במייל או באמצעות הודעה.

הטכנולוגיה החדשה שגוגל מציעה - ומתלבשת בצורה מושלמת על Live Photos שאפל השיקה בגרסאות האחרונות של האייפון - מאפשרת גם למזער את ההשפעה של שוליים, רעידות בצילום ושאר "לכלוכים" שעשויים להשפיע על איכות הסרטון הקצר. אפשרויות נוספות שזמינות כוללות עיבוד תמונה ואופטימיזציה של הצבעים, למשל.

רבים מהמשתמשים רואים בהחלטה של גוגל לייצר אפליקציה נפרדת לטכנולוגיה הזאת הצהרה: כמו בעבר כשבאפל השתרכו מאחור בפיתוח אפליקציית מפות מצוינת ואפשרו לגוגל את הבכורה בתחום, כך מנסים הפעם בגוגל לאותת שגם בתחום התמונות, הנחשב למעוז של אפל (שמקדישה את רוב קמפייני החוצות שלה ברחבי העולם לאיכות המצלמה באייפון) - הם מבקשים לשמר את הבכורה ולשמור על מובילות.

יהיה מעניין לראות לאילו כיוונים התחרות בין שתי הענקיות של עמק הסיליקון עוד תגיע, ובינתיים - טוב לראות שמי שנהנים מפיתוחים רלוונטיים ומפתים בפשטות שלהם הם הלקוחות של שתי החברות.