הבית הלבן על הצהרת טראמפ השקרית על בנו: "פעל כאב מודאג"

דוברת הממשל מסרה כי הנשיא לא הכתיב את ההודעה שבה נטען כי טראמפ ג'וניור נפגש עם עורכת הדין הרוסייה רק כדי לדון באימוץ ילדים ■ דבריו המוטעים של הנשיא עלולים לסבך אותו עוד יותר בחקירת קשרי הממשל עם רוסיה

טראמפ חותם על צו מקסיקו סיטי / צילום: רויטרס
טראמפ חותם על צו מקסיקו סיטי / צילום: רויטרס

הבית הלבן מסר הערב (ג') כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התערב בסוגיית פגישתו של בנו עם עורכת הדין הרוסייה במהלך קמפיין הבחירות, מתוך היותו "אב מודאג שפעל על בסיס מידע חלקי שהיה בידיו". דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, הדגישה כי הוא לא הכתיב את ההצהרה השגויה, כפי שדווח ב"וושינגטון פוסט", שעלולה לסבך משפטית את הנשיא.

לפי "וושינגטון פוסט", צוות הבית הלבן התכונן להתנהל בשקיפות ולשחרר את כל הפרטים הקשורים לפגישה של דונלד טראמפ ג'וניור ועורכת הדין נטליה וסלניצקיה ביוני אשתקד, ברגע שנודע להם כי דבר הפגישה עומד להתפרסם. לפי הדיווח, מה שהנחה את צוותו של הנשיא היה לשחרר את מלוא הפרטים ובכך למנוע מהסיפור לעורר עוד סימני שאלה.

ואולם, בהנחיית הנשיא, ההתנהלות הזו השתנתה מן הקצה אל הקצה בתוך שעות. טראמפ, שעשה אז את דרכו חזרה מפסגת ה-G20 בגרמניה הכתיב על ה"אייר פורס 1" ליועצים את נוסח ההודעה המטעה, שלפיה הפגישה עסקה אך ורק בתכנית לאימוץ ילדים - בעוד שבפועל הובטח לבנו הבכור של הנשיא לקבל מידע מכפיש על הילארי קלינטון, יריבתו של אביו במרוץ.

"זה היה לא הכרחי", מסר לעיתון יועץ שביקש לשמור על עילום שם. "עכשיו ניתן יהיה לטעון שהיה כאן ניסיון הטעיה, ושהנשיא לא רצה לומר את כל האמת". אם הדיווח יתברר כמדויק, הוא יכול להעלות שוב את הטענות על ניסיונות לכאורה מצידו של טראמפ לשבש את חקירת הקשרים בין אנשי הקמפיין שלו ובין בכירים רוסים.