רה"מ אסר על אורן חזן להגיע לעימות עם חבר פרלמנט ירדני

חרף הוראת ראש הסגל של נתניהו, ח"כ חזן הגיע לגשר אלנבי לאחר שהוזמן ל"קרב היאבקות" עם יחיא א-סעוד במסוף, אך הירדני בסוף לא הגיע

אורן חזן / צילום: תמר מצפי
אורן חזן / צילום: תמר מצפי

ראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יואב הורוביץ, הורה הבוקר (ד') לח"כ אורן חזן (הליכוד) בהוראת ראש הממשלה שלא להגיע לגשר אלנבי לאחר שהוזמן ל"קרב היאבקות" עם חבר הפרלמנט הירדני יחיא א-סעוד במסוף. ואולם, חזן הגיע למקום לקראת השעה 10:00 בבוקר. במקביל, הודיעו גורמים בהנהלת מעבר אלנבי למשרד החוץ כי חבר הפרלמנט בעצמו לא יגיע לפגישה.

אתמול נענה חזן להזמנתו של חבר הפרלמנט, שאמר בסרטון ברשתות החברתיות על חבר הכנסת מהליכוד כי הוא "אדם בזוי" וכי "אם הוא גבר, שיבוא לפגוש אותי בגשר". זאת, לאחר שבתקשורת הירדנית הופץ ציוץ של חזן שבו כתב: "נראה ששכנינו ממזרח לירדן, אלו שאנו משקים וגם שומרים להם על הישבן יומם ולילה, צריכים קצת חינוך מחדש. זה מתחיל להרגיש כמו שלום ולא להתראות". חזן כתב את הדברים בהמשך לתקרית בשגרירות הישראלית בעמאן, שבו נפצע המאבטח הישראלי זיו מויאל ונהרגו שני אזרחים ירדנים.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עודכן אתמול על ידי קצין הכנסת בנסיעתו של חזן לגשר אלנבי והחליט להצמיד לו שלושה מאבטחים. במשרד החוץ פנו אמש ללשכת יו"ר הכנסת בבקשה לברר מי יכול למנוע את הנסיעה, ונמסר להם שרק שר החוץ בעצמו.

בשיחה עם וואלה! NEWS הוסיף ח"כ חזן כי הוא "התרגל ל'יתושים' פוליטיים, פרקליטותיים ופקידותיים שמנסים לעקוץ אותי ולקבל פרסומים על הגב שלי". לדבריו, "היתוש הירדני הוא תופעה חדשה עבורי, אך לצד זאת, אני נענה להזמנה של חבר הפרלמנט הירדני ומתכוון להגיע מחר בבוקר לגשר אלנבי לשיחה דיפלומטית בגובה העיניים".

ביחס להזמנה "ללכת מכות", אמר חזן כי הוא "מניח שיש פה חוסר הבנה". לדבריו, "רבים לא מכירים את ההתבטאויות שלהם ואני דווקא שגדלתי באריאל, מכיר את הערבים, את השיח ואת התרבות שלהם, ובטוח שאחד כמוני יוכל להעיר את עיניו ולקדם את היחסים לכיוון חיובי. לאחר השיחה איתי אני בטוח שהוא ישוב לדרך הישר".