כולם היו עדיי - משולה זקן ועד מיקי גנור עדי המדינה בפרשות השחיתות הגדולות /

פרשת "נתניהו-מוזס" / "תיק 2000"

מו"מ להסדר עד המדינה: ראש הסגל לשעבר של רה"מ, ארי הרו

סטטוס: המשטרה מנהלת מגעים עם ארי הרו, החשוד בקבלת שוחד, במטרה לחתום אתו על הסכם עד מדינה או הסדר טיעון, שיוביל למסירת המידע שברשותו בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו.

במרכזו של התיק המכונה "תיק 2000", עומד החשד כי נתניהו ומו"ל עיתון "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, נפגשו מספר פעמים לפני הבחירות האחרונות לכנסת וניסו להגיע לסיכום באשר לאופן הסיקור של "ידיעות אחרונות" את עבודת רה"מ, תמורת הקטנת תפוצת עיתון "ישראל היום". השיחות בין נתניהו למוזס הוקלטו, כנראה ביוזמתו של נתניהו. ההקלטות הושגו במסגרת החקירה שמתנהלת נגד ארי הרו.

פרשת "הצוללות" / "תיק 3000"

עד המדינה: איש העסקים מיקי גנור

סטטוס: גנור חתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות, אשר לפיו ירצה שנת מאסר בפועל, ישלם קנס של כ-10 מיליון שקל ויעיד נגד שותפיו למסכת הפלילית. גנור, המשמש כנציג מספנה גרמנית בישראל משנת 2009, נחשד בתשלום שוחד בתמורה למינויו כנציג המספנה וכן בקיום קשרי שוחד במשך שנים עם עובדי מדינה בכירים, על-מנת לקדם את עסקיו. עדותו תשמש נגד החשודים האחרים בפרשה, בהם עו"ד דוד שמרון, פרקליטו האישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובן-דודו; האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, לשעבר מפקד חיל הים; ותא"ל במיל' אבריאל בר-יוסף, שהיה המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל)

פרשת "הולילנד"

עד המדינה: שמואל דכנר

סטטוס: משפט הולילנד התבסס על עדותו של עד המדינה, שמואל דכנר המנוח, והסתיים בהרשעות של החשודים הבכירים בו, בהם רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, הקבלן הלל צ'רני, ויו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר. זה קרה למרות שדכנר היה עד מפוקפק, ומי שלמעשה חולל בעצמו את מסכת השוחד והדיח את המעורבים האחרים למעשים האסורים.

לאחרונה קבעה ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר (שב"ס), כי היא מקבלת את בקשתו של אולמרט לניכוי שליש ולשחרור מוקדם ממאסרו, בגין הרשעותיו בפרשות שחיתות, בהן פרשת הולילנד.

פרשת "מעטפות הכסף" / "טלנסקי"

עדת המדינה: שולה זקן

סטטוס: משפט טלנסקי (מעטפות הכסף) הסתיים בהרשעתו של אולמרט, רק בשל העובדה שמזכירתו לשעבר, שולה זקן, הפכה לעדת מדינה, הביאה הקלטות מפלילות והעידה נגד הבוס לשעבר.

אולמרט הועמד לדין בבית המשפט המחוזי בירושלים בגין 3 פרשיות שחיתות שחברו להן למשפט אחד: פרשת טלנסקי; פרשת ראשונטורס ופרשת מרכז ההשקעות, זוכה בשתיים מהן - פרשת טלנסקי ופרשת ראשונטורס - והורשע בעבירה הפחות חמורה באישום השלישי; ואולם, במארס 2015, לאחר ששולה זקן, הפנתה לאולמרט גב, חתמה על הסכם עדת מדינה והביאה לפרקליטות ראיות חדשות נגד אולמרט (הקלטות) - הורשע אולמרט, בסיבוב שני ,על-ידי המחוזי בירושלים, במירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה בפרשת טלנסקי ונשלח ל-8 חודשי מאסר.