וולס פארגו: "ייתכן שהיו יותר חשבונות מזויפים ממה שהערכנו"

הבנק, שנאבק לשקם את המוניטין שלו בגלל שערוריית החשבונות שנפתחו ללא ידיעת בעליהם, הודיע אתמול לרשויות הרגולטוריות כי הרחיב את היקף הבדיקה שהוא עורך בנושא

בנק וולס פארגו. / צילום: בלומברג
בנק וולס פארגו. / צילום: בלומברג

וולס פארגו, שכבר מצוי במאבק לשקם את המוניטין שלו, לאחר שערורייה סביב פתיחת חשבונות בנק בדרכי תרמית, אותת אתמול (ו'), כי ייתכן שבאמתחתו חדשות רעות נוספות.

בדיווח לרשויות הודיע הבנק כי הבדיקה שערך בנוגע לחשבונות שנפתחו ללא אישור עשויה לגלות "עלייה משמעותית" במספר החשבונות הקשורים לפרשה, לעומת 2.1 מיליון חשבונות שעליהם נמסרה הערכה קודם לכן. לדברי הבנק הוא הרחיב את החקירה והוסיף שלוש שנים לתקופה שאותה הוא בדק, שכיסתה חשבונות שנפתחו בין 2011 לאמצע 2015.

אולם וולס פארגו גם הצביע על אפשרות שהוא ניצב בפני סוגיה רגולטורית נוספת: חקירה שביצעה הלשכה הפדרלית להגנה פיננסית על הצרכן בנוגע לשאלה האם נגרם ללקוחות נזק כתוצאה ממדיניות הבנק להקפיא - ובמקרים מסוימים אף לסגור - חשבונות בנק החשודים בכך שנפגעו מההונאה האמורה.

סוגיה זו טרם נחשפה לפני כן, כך לדברי טימות'י ג'יי. סלואן, מנכ"ל הבנק, שהזכיר את הדבר בהצהרה פומבית יוצאת דופן שהפנתה את תשומת הלב לפנייה של הבנק לרשויות הרגולציה. בהצהרתו הוא גם פירט את המאמצים שנוקט הבנק כדי להרגיע את לקוחותיו.

"כדי לזכות מחדש באמון שאיבדנו עלינו להמשיך להיות שקופים מול כל בעלי המניות שלנו ולעשות יותר ממה שחויבנו בידי הרגולטורים", אמר סלואן. "הפנייה מהיום לרגולציה מזכירה לנו זאת, היות שהיא כוללת הוכחות לחלק גדול מהעבודה הזו, במיוחד כשזיהינו בעיות שהתחייבנו לתקן אותן".  

אחת מהבעיות הללו התגלתה בשבוע שעבר, כאשר הניו יורק טיימס פרסם כתבה על המדיניות של וול פארגו לחייב לקוחות שנטלו הלוואה לרכישת רכב, עבור ביטוח רכב שאותו אינם רוצים או אינם זקוקים לו. ייתכן שכ-20 אלף לקוחות איבדו את המכוניות שלהם לטובת הבנק בגלל התשלומים הנוספים הללו, כך לפי הערכה של הבנק עצמו.

וולס פארגו הודיע כי הפסיק את ההתנהלות הזו וכי יחזיר את הכספים לאלו שהושפעו ממנה באופן בלתי ראוי. בפנייה שלו לרשויות מאתמול, העריך הבנק את ההחזרים הללו ב-80 מיליון דולר במזומן ובהתאמות בחשבונות.

אולם ייתכן כי צעדים אלו לא יניחו את דעתם של הרגולטורים והמחוקקים, שממשיכים להפנות זרקור לנושא בעקבות מעשיו הפסולים של הבנק בעבר.  

וולס פארגו נתון תחת אש מאז שחשף בספטמבר האחרון כי עובדיו, שהיו נתונים תחת לחץ לעמוד ביעדי מכירות אגרסיביים, פתחו כמה מיליוני חשבונות בנק מזויפים בשמותיהם של לקוחות אמיתיים - שלחלקם נודע על כך רק כאשר חויבו בעמלות בגין אותם חשבונות. וולס פארגו שילם 185 מיליון דולר בקנסות, ולאחרונה הסכים לשלם 142 מיליון דולר נוספים כדי להגיע לפשרה במסגרת בקשה לתביעה ייצוגית בגין החשבונות הבלתי מורשים. 

וולס פארגו הודיע אתמול עוד, כי ישלם 108 מיליון דולר לממשלה הפדרלית כדי להגיע לפשרה בחקירה המתבצעת בנוגע לטענות כי הבנק גבה מיוצאי צבא עמלות בלתי חוקיות עבור מימון מחדש של המשכנתאות שלהם, דבר שעלה כסף למשלמי המסים, כאשר בעלי המשכנתאות הללו - בערבות ממשלתית - לא הצליחו לשלמן.