טבע תמכור את המגרש שיועד להקמת הקמפוס ברעננה?

החברה ביטלה את הסכם ההתקשרות עם אלקטרה ותדהר שכבר החלו בעבודות ההקמה ■ המגרש נקנה מג'ורג' חורש ב-200 מיליון שקל

עבודות הבנייה שהוקפאו להקמת הקמפוס של טבע ברעננה / צילום: אלון רון
עבודות הבנייה שהוקפאו להקמת הקמפוס של טבע ברעננה / צילום: אלון רון

טבע ביטלה את הסכם הביצוע עם חברות הבנייה אלקטרה ותדהר להקמת הקמפוס החדש שלה ברעננה - כך נודע ל"גלובס". עבודות החפירה באתר שכבר החלו, הוקפאו לפני מספר חודשים על רקע הידרדרות בתוצאות והצורך לשרת חוב גבוה של החברה. מאז טענה טבע כי היא שוקלת אפשרות לחדש את העבודות להקמת המטה במתכונת מצומצמת יותר על הקרקע. אלא, שלדברי גורמים בשוק הנדל"ן המניב, ההערכות הן כי טבע לא תחדש את העבודות באתר, אלא תמכור את המגרש, שכאמור כבר ניתן לו היתר חפירה ודיפון.

טבע  רכשה את המגרש בשנת 2015 מיבואן טויוטה ג'ורג' חורש בסך המוערך ב-200 מיליון שקל. אחת האפשרויות הן שחברת אמדוקס, שמחפשת מגרש לבניית קמפוס חדש באזור, היא שתרכוש את הקרקע.

מדובר בחטיבת קרקע גדולה בת 55 דונם באזור התעשייה הצפוני של רעננה, שרכש חורש ב-2010 מקומברס תמורת 106 מיליון שקל. על הקרקע היו זכויות בנייה מאושרות של כ-90 אלף מ"ר. ב-2013 מכר חורש 11 דונם מתוך החלקה ל-SAP בתמורה ל-40 מיליון שקל, וזו הקימה על הקרקע את בית SAP הכולל 7 קומות ו-15 אלף מ"ר. טבע רכשה מחורש את יתרת הקרקע בשטח 44 דונם עם זכויות בנייה של 75 אלף מ"ר, עליה תכננה להקים את המטה החדש שלה ולרכז בו פעילויות שכיום מפוזרות בכמה מבנים, רובם בפתח תקווה, וחלקם בנתניה וברחובות. לאחר ההתקשרות עם אלקטרה ותדהר במארס 2016, הודיעה טבע כי היקף ההשקעה בפרויקט מוערך ב-1.2 מיליארד שקל, ושבניית המטה תושלם תוך כ-4 שנים והוא יאכלס 3,000 עובדים.

מהלך העברת המטה של טבע מפתח תקווה לרעננה היה חלק מתהליך ההתייעלות המתוכנן של החברה, ואמור היה לחסוך כמה מיליוני דולרים בשנה שטבע משלמת על שכירת הנכסים כיום. אלא שכעת, בשל האתגרים הכלכליים עמם מתמודדת החברה, ההערכות הן כי היא לא תחדש את הבנייה באתר לאחר ביטול ההסכם עם אלקטרה ותדהר ותעמיד את המגרש למכירה.

מטבע נמסר: "טבע לא מגיבה לשמועות בשוק". מאמדוקס לא נמסרה תגובה לדברים.