ארי הרו לפני החתימה על הסכם עד המדינה: "אני לא שולה זקן"

ראש הסגל לשעבר של רה"מ אמר למקורביו, לפני החתימה על הסכם עד המדינה, כי הוא לא מחפש "להפיל" את נתניהו ■ "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות, זה לא שעברתי על החוק יחד עם נתניהו"

הדרמה הפוליטית והמשפטית סביב חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו הולכת וצוברת תאוצה, במיוחד אחרי ההחלטה של ארי הרו - שהיה אחד האנשים הקרובים ביותר לנתניהו - לחתום על הסכם עד מדינה. לאחר שדווח על המגעים הגיע הרו לבית הכנסת בתשעה באב, 3 ימים לפני החתימה על ההסכם, וסיפר למקורביו את גרסתו.

הערב (א') פורסמו לראשונה הדברים שאמר הרו למקורביו: "זה לא דומה (לשולה זקן) - זה לא שעברתי על החוק יחד עם נתניהו, ועכשיו אני מחפש להפיל את זה עליו כדי לחמוק מעונש", אמר הרו. "מאשימים אותי בעבירה שאיננה קשורה אליו, ולדעתי לא עברתי אותה".

"הברירה היא לא אם אני או הוא הולכים לכלא, אלא אם אני אלך לכלא ללא סיבה או לא", הסביר הרו באוזני חבריו את החלטתו להפוך לעד מדינה. "ההגדרה של עד מדינה זה מישהו מבפנים שבא ומתהפך על הבוס שלו. זה לא נכון. תיק 2000 זה לא פרשיה שאני פתחתי. זה משהו שבעל-כורחי נפל עליי כשהייתי שם. היכולת שלי לדבר או לדבר עם המשטרה זה לא רלוונטי".

על המידע שמסר למשטרה מסביר הרו כי "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות, וגם עכשיו אני לא מתיימר לקבוע זאת. לכן הטענה שזה 'לפתוח על נתניהו' איננה נכונה. זה לא עולם המושגים שלי בכלל".

מקורבים לפרשה טוענים כי חקירתו של הרו, שהובילה לחתימת הסכם עד המדינה, היא פרי הדלפה של אחד ממקורבי נתניהו במסגרת קרבות בלשכת ראש הממשלה.

הרו על החקירה נגדו: "לא עשיתי דבר בלי להתייעץ"

הרו היה ראש לשכת נתניהו אחרי בחירות 2009 וראש הסגל שלו ב-2014. את העבודה המשותפת עם נתניהו התחילה בשנת 2002, כשהוא רק בן 29, אז החל לשמש כיועצו לקשרי חוץ והממונה על גיוס תרומות בחו"ל.

שנה לאחר מכן הרי כבר עמד בראש ארגון ידידי הליכוד בארה"ב, אותו ארגון ששמו נקשר בפרשת "ביביטורס", ושדרכו, חשדו במשטרה, מימנו גורמים פרטיים את נסיעות נתניהו ומשפחתו לחו"ל.

כל מכריו של הרו מספרים על אדם ישר וערכי. מצד שני, כשחזר לעבוד בלשכת נתניהו, הוא הצהיר כי מכר את חברת הייעוץ הפרטית שלו - מכירה שהתגלתה כפיקטיבית.

"האישום נגדי מופרך", טען הרו בפני מקורביו. "לא עשיתי דבר לגבי החברה בלי להתייעץ עם עורך דין. בנסיבות אחרות הייתי יוצא למאבק, אבל במצב הנוכחי ולאור המשאבים שהושקעו, אין בזה טעם. זה שאני אקבל כנראה כמה חודשי עבודות שירות, אם הראיות נגדי היו כל-כך חזקות, הייתי הולך ל-5 שנים בכלא, ולא היו מסכימים בפרקליטות לרדת כל-כך".

על כהונתו בלשכת נתניהו, הסביר הרו כי "באתי לשרת פעמיים בלשכת ראש הממשלה מתוך ציונות, כי קראו לי. זו הסיבה שעליתי לארץ ושאני מגדל פה את ילדיי. אני גאה בתקופה ששירתתי בה את הציבור תחת נתניהו, ואין לי על מה להתבייש בה".

בתוך כך, ארי הרו סיים את עדותו ומסר עדויות מפורטות ובהן ראיות לכאורה המאפשרות להעמיד את נתניהו לדין בתיק 2000. שלשום פרסם כתב חדשות 2 גיא פלג כי המשטרה תמליץ להעמיד לדין את נתניהו באשמת שוחד בתיק הזה: מה שקידם את התיק הן פעולות משמעותיות שביקש ראש הממשלה מהרו לבצע בעקבות השיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. במסגרת הסכם עד המדינה, הרו לא יישב בכלא אלא יקבל חצי שנת עבודות שירות וקנס כספי.

הוריו של הרו: "ארי ניסה לתרום בחזרה למדינה"

"זה ממש מפריע לי שאף אחד לא שם לב לברור מאליו: כל התרגיל הזה נגד ארי ונגד כל מי שסביב ביבי היה כדי לתפוס את ביבי" - כך אמרה לחדשות 2 אמו של ארי הרו. לדבריה, "ארי הוא אחד האנשים הכי מכובדים ואמינים שאני מכירה, ואני חושבת שהוא היה קרוב לביבי, כי הוא ידע שהוא יכול לבטוח בו. אני לא יודעת אם הם דנו בנושאים אישיים, אבל אני יודעת שהיה לנתניהו הרבה אמון בארי".

אביו של הרו הוסיף כי "המשפחה די מדוכאת. עשינו עלייה מלוס אנג'לס, וחשבנו שזה יהיה מקום טוב לגדל את הבנים שלנו. הם ניסו לתת בחזרה למדינה, וזה לא נגמר כל-כך טוב", סיכם, "הוא נכנס לצרות".