עכשיו זה רשמי: אינטל השלימה את רכישת מובילאיי

פרופ' אמנון שעשוע יתמנה לסגן נשיא בכיר באינטל ולמנכ"ל ומנהל טכנולוגיה ראשי במובילאיי, שתמוזג עם קבוצת הנהיגה האוטומטית באינטל ■ זיו אבירם יפרוש עם השלמת הצעת הרכש

לוגו מובילאיי
לוגו מובילאיי

אינטל  ו-מובילאיי  הודיעו היום (ג') על השלמת הצעת הרכש של אינטל להון המניות של מובילאיי. 

קבוצת הנהיגה האוטומטית של אינטל (Automated Driving Group - ADG) תתמזג עם מובילאיי, חברה בת של אינטל. הארגון הממוזג יוביל את מאמצי אינטל בתחום הנהיגה האוטומטית.

כחברה בת של אינטל, מובילאיי תמשיך לפעול מישראל בהנהגתו של פרופ' אמנון שעשוע שיתמנה לסגן נשיא בכיר של אינטל ולמנכ"ל ומנהל טכנולוגיה ראשי של מובילאיי. זיו אבירם, שותף מייסד של מובילאיי, אשר שימש כנשיא ומנכ"ל החברה עד לרכישתה על-ידי אינטל, יפרוש מהחברה עם השלמת הצעת הרכש.

"הובלה בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית מצריכה שילוב של מוצרי תוכנה חדשניים וקנייניים עם פלטפורמות חומרה בעלות מערכות פתוחות המאפשרות ללקוחות ושותפים ליצור פתרונות מותאמים," אמר פרופ' אמנון שעשוע. "לראשונה יש לתעשיית הרכב שותף אחד המחזיק במומחיות מעמיקה ובמורשת תרבותית בשני התחומים. מובילאיי נרגשת מאוד לפתוח את הפרק החדש הזה."

בפיתוח מערכות עזר לנהיגה ותוכניות נהיגה אוטונומיות חלקיות ומלאות מובילאיי תתמוך ותתבסס על הטכנולוגיה הקיימת וקשרי הלקוחות שלה עם יצרני מכוניות, ספקים מהרובד הראשון ושותפים מתחום המוליכים למחצה.

התקופה הראשונית של הצעת הרכש וזכויות הנסיגה ממנה הסתיימה אתמול בשעה 5 אחה"צ שעון העיר ניו-יורק. אינטל ומובילאיי הודיעו היום על תחילתה של תקופת מכרז נוספת שתסתיים ב-11:59 בלילה שעון העיר ניו-יורק ב-21 באוגוסט 2017 או תוארך על מנת לאפשר פרק זמן של 5 ימי עסקים לפחות לבעלי מניות מיעוט של מובילאיי אשר לא העמידו עדיין את מניותיהם למכירה לעשות זאת.

מובילאיי מתכננת להסיר את מניותיה הרגילות מהמסחר בבורסה של ניו-יורק (NYSE) בהקדם האפשרי, והגישה בקשה בכתב ל-NYSE לגבי כוונתה זו. הסרת המניות מהמסחר צפויה להפחית באופן משמעותי את הנזילות והסחירות של מניות רגילות של מובילאיי אשר לא הוצעו לרכישה כחלק מהצעת הרכש.

בחודש מארס האחרון הודיעו שתי החברות על כוונתה של אינטל לרכוש את יצרנית מערכות הנהיגה במחיר של 63.54 דולר למניה - המשקף לחברה הישראלית שווי של 14.7-15.3 מיליארד דולר. מדובר בעסקת ההיי-טק הגדולה ביותר בתעשייה הישראלית מאז ומעולם.