"מלך השוק האפור": 22 מ' ש' על הווילה של דודאי בסביון

שלי נרקיס מבקש להורות לנאמן לדחות הצעה נמוכה יותר של 20 מיליון שקל שהגיש אבי יוחנן, בעל רשת המרכולים "זול ובגדול" ■ לדודאי יש חוב של 2.5 מיליון שקל לנרקיס

הווילה בסביון של אתי דודאי / צילום: אלון רון
הווילה בסביון של אתי דודאי / צילום: אלון רון

הקרב על הווילה של אתי דודאי בסביון: שלי נרקיס, "מלך השוק האפור", פנה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בבקשה שידחה הצעה בסך 20 מיליון שקל לרכישת הווילה בסביון שבה מתגוררת ה"מעושרת" אתי דודאי. זאת מאחר שנרקיס עצמו הגיש, לטענתו, הצעה גבוהה יותר בסך 22 מיליון שקל לרכישת הנכס.

את שתי ההצעות קיבל הנאמן לנכסי דודאי, עו"ד ארז חבר ממשרד עמית-פולק-מטלון, שטען כי בשל העובדה שנרקיס לא חתם על המסמכים הרלוונטיים לאישור ההצעה, הוא הגיש לבית המשפט בקשה לאישור הצעה אחרת בסך 20 מיליון שקל, אותה נתן בעל רשת המרכולים "זול ובגדול", אבי יוחנן.

בבקשה שהגיש נרקיס, באמצעות עו"ד משה קיירה, צוין כי בית המשפט מתבקש להורות על דחיית הבקשה לאישור המכר שהוגשה על-ידי הנאמן ולאשר את הצעת נרקיס, או להורות על עריכת התמחרות חדשה לרכישת הנכס.

"דומה כי שגגה נפלה תחת ידו של הנאמן", כתב עו"ד קיירה בבקשה. "לא ברורה טענת הנאמן לפיה הוגשה 'הצעה קונקרטית יחידה' בקשר לנכס, שכן גם צד ג' (הכוונה לשלי נרקיס - ש"צ) הציע הצעה לרכישת הנכס העומדת על 22 מיליון שקל, ואף הפקיד במשרדי הנאמן המחאה בנקאית על סך של 2.2 מיליון שקל. טענת הנאמן, כאילו לא הצליח לשוחח עם צד ג', גם היא תמוהה, שכן מספר הטלפון של צד ג' ידוע לנאמן.

"עם כל הכבוד הראוי לנאמן, לנוכח ההפרש הלא מבוטל שבין שתי ההצעות שהינו על סך של 2 מיליון שקל, ראוי היה כי בטרם ימהר להגיש בקשה לאישור מכר, היה מתאמץ מעט יותר ומשוחח תחילה עם צד ג' אשר הגיש כאמור את ההצעה הגבוהה יותר".

עו"ד קיירה הוסיף כי "כלל לא ברור מדוע מבקש הנאמן לאשר עתה את ההצעה הנמוכה, ולא לאשר את הצעתו של צד ג', אשר גבוהה ב-10% מההצעה המצויה בידי הנאמן".

כזכור, 5 שנים לאחר שהתמוטט ומת במהלך דיון בו ביקש מס הכנסה להכריז עליו כפושט רגל, הועמדה הווילה של איש העסקים דוד דודאי ז"ל למכירה בהוראת בית משפט, על-מנת לכסות חובות שאליהם נקלעו דודאי ורעייתו, אתי דודאי, מכוכבות סדרת הטלוויזיה "מעושרות".

הווילה, שממוקמת ברחוב המבואות 29 בסביון, כוללת 558 מ"ר בנויים על מגרש בשטח 6 דונם, והושקעו בה כספים רבים, לרבות בהקמת מרתף יין, אולם קולנוע, ובריכת שחייה בשטח 100 מ"ר. מחיר המינימום שהתבקש בגין הווילה הוא 22 מיליון שקל.

הלוואה של 2.5 מיליון שקל

בין החובות של דודאי קיים גם חוב לנרקיס, שמקורו בהלוואה שנטלו בני הזוג מנרקיס בשנת 2009. לאחר הליך משפטי שהתנהל בין הצדדים לאחר מותו של דוד דודאי, בית המשפט המחוזי בתל-אביב חייב בחודש מאי 2016 את אתי דודאי לשלם לנרקיס 2.5 מיליון שקל, ודחה את טענתה כי חתימתה על ההלוואות זויפה. יחד עם זאת, בית המשפט דחה גם את בקשת נרקיס לריבית גבוהה.

דוד דודאי, שנפטר ב-2012, הותיר אחריו נכסים נוספים, ובהם מכונית BMW, בית במבשרת ציון, חפצי אמנות ותכשיטים.