צה"ל תקף מטרות חמאס בעזה בתגובה לירי רקטה לישראל

רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה אמש בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון ■ אין נפגעים, ולא נגרם נזק

חמאס / צילום: רויטרס
חמאס / צילום: רויטרס

רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה אמש (ג') בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים, ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר כי כוחות פתחו בסריקות במרחב. הנפילה לוותה באזעקת צבע אדום שנשמעה במועצה האזורית ובאשקלון.

בתגובה לירי, חיל האוויר תקף הלילה שתי מטרות השייכות לחמאס בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

גורמי ביטחון ורפואה פלסטיניים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שלושה פלסטינים נפצעו בתקיפת חיל האוויר.

בחודש שעבר פגעה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. גם לפני כחודש וחצי התפוצצה רקטה ששוגרה מרצועת עזה בשטח פתוח ליד שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי הרקטה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו שתי מטרות תשתית צבאית של חמאס בצפון ובדרום רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר אז כי מתוקף היותו של חמאס השליט ברצועה, הוא הנושא באחריות לכל ניסיון פגיעה במדינת ישראל. ארגון אכנאף בית אל-מקדס בעזה, שנשבע אמונים לדאעש, נטל אחריות על הירי: "בעזרת אללה הצלחנו לפגוע בנתיבות היהודית שנמצאת על אדמת המוסלמים הכבושה", נכתב בהודעה, "לא יהיה בטחון ליהודים בארץ המוסלמים כל עוד בגופנו יש דופק".

בחודש שעבר נרשמה אזעקת שווא במועצות האזוריות חוף אשקלון ושדות נגב. בצה"ל הודיעו אז כי האזעקות היו אזעקות שווא, שנגרמו כתוצאה מתקלת מערכת אזורית.