שלוש חברות מחו"ל יתמודדו במכרז האיתות של נת"ע

מערכת האיתות כוללת את רכיבי הבקרה והשליטה ברכבת - תיאום עם מערכת הרמזורים ומעבר לניהוג אוטומטי במנהרות ■ מדובר במערכות שמותקנות בקרונות, במסילות ובחדרי התשתית

 

משרדי נת"ע בעזריאלי / צילום: תמונה פרטית
משרדי נת"ע בעזריאלי / צילום: תמונה פרטית

אנסלדו האיטלקית, אלסטום הצרפתית ו-CRSC הסינית הגישו ביום חמישי האחרון (ה') את הצעותיהן למכרז האיתות של הקו האדום, כך הודיעה נת"ע. החברה שתציע את המחיר הנמוך ביותר תזכה במכרז, זאת לאחר שבנת"ע החליטו לוותר על ניקוד האיכות.

לדברי המקור המקורב למכרז, שבע מתמודדות בינלאומיות התעניינו במכרז, שהקיפו נאמד בכ-300 מיליון שקל. אולם ברגע שנודע להן ש-CRSC תתמודד בו, הן החליטו לוותר מראש על ההשתתפות, זאת בשל המחיר הנמוך אותו מסוגלת להציע החברה הסינית. יצוין כי במידה ו-CRSC באמת תזכה כפי שמעריכים גורמים בשוק, זה יהיה הניסיון הראשון שלה בשוק האירופאי.

עד לפני 3 חודשים CRSC  הסינית הייתה אמורה לבצע  את פרוייקט האיתות באופן בלעדי ללא המכרז. זאת, על פי הערכות, כדי שנת"ע תוכל לעמוד בלוחות הזמנים אחרי שהמרכז הקודם בנושא בוטל בתחילת השנה עקב הצעות מחיר גבוהות מדי שהתקבלו משתי קבוצות צרפתיות (טאט ואלסטום). אולם לבסוף המהלך לא צלח ונת"ע החליטה לקיים את המכרז.

מערכת האיתות כוללת את רכיבי הבקרה והשליטה ברכבת - תיאום עם מערכת הרמזורים ומעבר לניהוג אוטומטי במנהרות. מדובר במערכות שמותקנות בקרונות, במסילות ובחדרי התשתית.

במקביל בימים אלה נת"ע מנהלת מכרז המערכות של הקו האדום, הכולל מסילות הרכבת הקלה, מערכות חשמל ותקשורת, ואת האחריות לאינטגרציה של כלל מערכות הרכבת.

בהודעה של נת"ע נכתב כי הפרויקט מתקדם בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן, לקראת הפעלת הקו באוקטובר 2021. בשבוע שעבר מלאו שנתיים לתחילת עבודות הקמת התחנות של הקו האדום. 

הקו האדום יהיה הקו הראשון ברשת קווי רכבת קלה. הוא ייסע מפתח תקווה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ועד בת ים וצפוי לשרת כרבע מיליון תושבים ועובדים בגוש דן.