ירידה של 105 מק ד' בעלות פיתוח תגלית בקסקין של נאוויטס

החברה מעדכנת כי עלות הפיתוח של תגלית הנפט במפרץ מקסיקו תרד ל-592 מיליון דולר

גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים
גדעון תדמור / צילום: יעל צור. באדיבות ועידת אנרגיה ועסקים

שותפות הגז-נפט נאוויטס פטרוליום ממשיכה לפיתוח תגלית הנפט בקסקין (Buckskin), שמכילה 486 מיליון חביות (BOE) במפרץ מקסיקו, ארה"ב. הבוקר (א') מדווחת נאוויטס, יחד עם שותפתה לפרויקט והמפעילה LLOG Exploration, על עדכון בהערכת עלות תכנית פיתוח ל-592 מיליון דולר - ירידה של 105 מיליון דולר מתקציב הפיתוח שעומד על 697 מיליון דולר.

נאוויטס השלימה במהלך חודש יולי הנפקה של שתי סדרות אג"ח בדירוג A- של מעלות S&P בהיקף כולל של 131 מיליון דולר (472 מיליון שקל), לצורך העמדת חלקה (5%) וחלקה של LLOG (13.7%) בעלות הפיתוח של שלב 1א' בפרויקט בקסקין. חלקן של נאוויטס ו-LLOG בתקציב הפיתוח עומד על כ-130 מיליון דולר, אך לאחר הירידה בהערכת עלות הפיתוח, חלקן של נאוויטס ו-LLOG בעלויות המוערכות יעמוד על 111 מיליון דולר, ירידה של 19 מיליון דולר.

על פי תכנית הפיתוח המעודכנת, המאגר יתחיל להפיק כבר במחצית השנייה של שנת 2019.

לדברי יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור : "פיתוח פרויקט בקסקין ממשיך להתקדם בתנאים מצוינים שממחישים את חלון ההזדמנויות הייחודי במפרץ מקסיקו בארה"ב. הירידה בהערכת עלויות הפיתוח של הפרויקט היא פועל יוצא של התנאים השוררים כיום בשוק האנרגיה בשילוב עם אופטימיזציה של תכנית הפיתוח תוך שימוש בתשתיות קיימות במפרץ מקסיקו".