אחרי שנדחתה העתירה: המשטרה תחקור הבחירות בהסתדרות

כמעט 3 חודשים עברו מאז הבחירות להסתדרות בהן ניצח אבי נינסקורן ברוב גדול את ח"כ שלי יחימוביץ' ■ כרבע מיליון איש הצביעו במערכת הבחירות עם שיעור הצבעה גבוה במיוחד וטענות לזיופים

אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור
אבי ניסנקורן, שלי יחימוביץ' / צילום: איל יצהר, אוריה תדמור

המשטרה החלה לבדוק את הטענות, בעיקר מצידה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ', לפיהן היה מספר גדול של זיופים וניסיונות זיוף במהלך הבחירות האחרונות להסתדרות. בבחירות שנערכו בחודש מאי ניצח אבי ניסנקורן את יחימוביץ', לאחר שזכה בכמעט 63% מקולות המצביעים.

הבדיקה התחילה בהנחיית פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. הבדיקה המשטרתית מתקיימת ביחידה הארצית לחקירות הונאה ונועדה לקבוע אם יש תשתית שמצדיקה מעבר לחקירה פלילית מלאה.

הבדיקה מתמקדת כעת בחומרים שהועברו ליחידת להב 433, בין השאר חומרים שהועברו ממשרדי חקירות שמצביעים לכאורה על חשד לזיופים ואי-סדרים בשלבים השונים של מערכת הבחירות. היועץ המשפטי לממשלה, שנחשף לחלק מחומרי החקירה, אמר כי על פניו נשקפת מהם חומרה, וצריך לבררם בהקדם.

לאחר פרסום תוצאות הבחירות טענה ח"כ שלי יחימוביץ' כי הבחירות לוו באי-סדרים וזיופים. "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שהליך הבחירות בה הוא תקין ומפוקח", טענה יחימוביץ'. "לכן קשה להסביר למתבונן מבחוץ שלא מדובר במערכת בחירות כפי שחווה אותה אדם נורמטיבי שהולך לקלפי ומצביע לכנסת כרצונו".

יחימוביץ' הבהירה כי "הפעם, למרבה הצער, איני יכולה להשתתף בטקס המכובד של 'בירכתי את המנצח', משום שבוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור-רוח,ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי. נגיש עתירה לבטלות הבחירות וקיומן מחדש תחת חוקי המדינה".