יצאתם לפנסיה עם מיליון דולר ביד - לכמה שנים הכסף יספיק?

בהוואי היקרה הכסף ייגמר אחרי 11.9 שנים, בעוד שבמיסיסיפי תשרדו 26 שנים ■ העצה הכללית לגימלאים האמריקאים: לעבור דרומה

פנסיונרים של תעשיית הפלדה בארה"ב / צילום: רויטרס
פנסיונרים של תעשיית הפלדה בארה"ב / צילום: רויטרס

מיליון דולר מצלצל נחמד, אבל יכול להיות שזה לא מספיק - בהחלט לא לגיל פרישה. לכמה שנים סכום כזה יכול להספיק? ובכן, דוח חדש של GOBankingRates מודד לכמה שנים תספיק פנסיה של מיליון דולר לגמלאים בני 65 ומעלה, בכל אחת ממדינות ארה"ב. התשובה: העצה הכללית לגמלאי האמריקני שרוצה להפיק את המרב מהדולרים שלו היא לעבור דרומה, שם זול הרבה יותר.

מהנתונים עולה, שמיליון דולר מגיל פרישה והלאה יספיקו במדינת מיסיסיפי ל-26.3 שנים - משך הזמן הארוך ביותר מבין כל המדינות בארה"ב. בצד השני של הסקאלה, הוואי היא המדינה שבה מיליון דולר יישרפו בקצב המהיר ביותר בתקופת הפנסיה - 11.9 שנים בלבד. גם קליפורניה נחשבת ליעד יקר עבור גמלאים (16.4 מיליון שנים לשרוף מיליון דולר), כך גם מדינת ניו יורק (17.1 שנים) ומסצ'וסצס (17.3 שנים).

ההוצאה השנתית הממוצעת לגימלאי בארה"ב עומדת על 44,664 דולר. בהוואי, המדינה היקרה ביותר לפנסיה, העלות השנתית הממוצעת לגימלאי עומדת על 83,834 דולר - 37% יותר מזו שבמדינה היקרה הבאה, קליפורניה.

החישוב לוקח הוצאות מחיה שמרניות, שלא כוללות בידור או טיסות ונסיעות, אלא שנות פנסיה אפורות ושגרתיות מאוד. אין גם חישוב של השחיקה האינפלציונית של כוח הקנייה בגיל הזקנה. האינפלציה שוחקת יותר בגיל הזה מפני שהעלויות הרפואיות, שתופסות חלק גדול יותר מההוצאה בהשוואה לקבוצות גיל אחרות, צמודות יותר לאינפלציה מאשר יתר הכלכלה הרחבה.

עלויות הבריאות בארה"ב תעלה בקצב שנתי ממוצע של 5.5% בעשור הקרוב, לפי חברת HealthView Services, שמיצרת תוכנת חיזוי עלויות רפואות.

נתוני ההוצאה השנתית של הגמלאים בארה"ב גם אינם מביאים בחשבון את ההחזרים מתוכניות החיסכון שיש לגמלאים רבים. הכסף הזה עשוי לקזז את שחיקת כוח הקנייה בגלל האינפלציה.

כמו כן, שווה לזכור כי לאנשים רבים תוכנית פנסיה של מיליון דולר היא חלום. רבים חיים על הרבה פחות. בעוד שלאחרים, מיליון דולר לא יספיקו לממן את סגנון חיים שהם ירצו בגיל מתקדם. הכל שאלה של יעדים ומטרות, וכמובן מצב בריאות.

מה ההצעה הטובה ביותר? במקום לקבל הלם מהמספרים ועלויות המחיה הגבוהות, לגמלאים לעתיד כדאי להתרכז במעקב אחרי הסכומים הקטנים שהם מוציאים היום. הבנה של התקציבים שלכם כעת, ושל כללי הבסיס בהשקעות, הם צעד חשוב ראשון בחישוב של כמה כסף תצטרכו בגיל הפרישה.

באיזו מדינה בארה"ב הכי כדאי להזדקן
 באיזו מדינה בארה"ב הכי כדאי להזדקן